Οι μικροοργανισμοί στα βιβλία Βιολογίας Γυμνασίου της Κύπρου


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 22, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
μικροοργανισμοί μικρόβια ανάλυση σχολικών βιβλίων
Γεώργιος Αμπατζίδης
https://orcid.org/0000-0002-3763-3579
Κωνσταντίνος Κορφιάτης
Περίληψη

Μια ολοκληρωμένη εικόνα των μικροοργανισμών θεωρείται ουσιώδης προκειμένου οι μαθητές να κατανοήσουν τη σημασία τους στα βιολογικά συστήματα και την αυξανόμενη χρήση τους στη βιομηχανία και την τεχνολογία. Ωστόσο, η σχετική έρευνα δείχνει πως η μεγάλη πλειονότητα των μαθητών τούς αντιλαμβάνονται αποκλειστικά ως επικίνδυνους. Λαμβάνοντας υπόψη πως τα σχολικά βιβλία καθορίζουν σε σημαντικό βαθμό τι διδάσκεται στην τάξη, διερευνήσαμε τα βιβλία βιολογίας γυμνασίου της Κύπρου και είδαμε πως η πλειονότητα των αναφορών σε μικροοργανισμούς σχετίζεται με παθογένεια.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 15. ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΑ ΣΤΙΣ Φ.Ε. ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Μπάιτελμαν, Α., Χατζηχαμπής, Α., & Μαππούρας, Δ. (2012). Βιολογία Α’ Γυμνασίου. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου.
Μπάιτελμαν, Α., Χατζηχαμπής, Α., Παρασκευά - Χατζηχαμπή, Δ., & Μαππούρας, Δ. (2015). Βιολογία Β’ Γυμνασίου. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου.
Μπάιτελμαν, Α., Χατζηχαμπής, Α., Παρασκευά - Χατζηχαμπή, Δ., & Μαππούρας, Δ. (2017). Βιολογία Γ’ Γυμνασίου. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου.
Akinsemolu, A. A. (2018). The role of microorganisms in achieving the sustainable development goals. Journal of Cleaner Production, 182, 139–155. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2018.02.081
Ampatzidis, G., & Armeni, A. (in press). Friends of Foes? Microorganisms in Greek School Textbooks. In K. Korfiatis, M. Grace & M. Hammann (Eds.), Selected Papers from the ERIDOB Community. Springer International Publishing.
Byrne, J., Grace, M., & Hanley, P. (2009). Children’s anthropomorphic and anthropocentric ideas about micro-organisms. Journal of Biological Education, 44(1), 37–43. https://doi.org/10.1080/00219266.2009.9656190
Mukherjee, U. (2021). Rainbows, Teddy Bears and ‘Others’: The Cultural Politics of Children’s Leisure Amidst the COVID-19 Pandemic. Leisure Sciences, 43(1–2), 24–30. https://doi.org/10.1080/01490400.2020.1773978
Simard, C. (2023). Microorganism education: Misconceptions and obstacles. Journal of Biological Education, 57(2), 308–316. https://doi.org/10.1080/00219266.2021.1909636