Μια πιλοτική εφαρμογή για την ανίχνευση δομών συλλογισμού μαθητών βάσει των νέων προγραμμάτων σπουδών του Δημοτικού στις Φυσικές Επιστήμες
Περίληψη
Παρόλο που στα νέα Προγράμματα Σπουδών υπάρχει η φιλοδοξία να ανακλώνται μεταβολές σε επίπεδο κοινωνικό, επιστημονικό και τεχνολογικό, στο επίκεντρο κάθε εκπαιδευτικής παρέμβασης τίθεται ο μαθητής. Οι εναλλακτικές αντιλήψεις και οι ενδεχόμενες, σχετικές δομές σκέψης, προτού εισέλθει στη σχολική τάξη, διαδραματίζουν καίριο ρόλο στον σχεδιασμό μιας διδασκαλίας. Συνεπώς χρειάζεται ο υπεύθυνος για την οργάνωση της μάθησης της ομάδας, δηλαδή ο εκπαιδευτικός, να είναι σφαιρικά πληροφορημένος σχετικά με αυτές. Στην παρούσα εργασία επιδιώκεται η πιλοτική εφαρμογή ερωτηματολογίων, τα οποίο συμβάλλουν αφενός στην αποτύπωση των εναλλακτικών αντιλήψεων, αφετέρου στις δομές συλλογισμού μαθητών Γ’, Δ’, Ε΄ και Στ΄τάξης σύμφωνα με τα θεματικά πεδία και τις θεματικές ενότητες των νέων Προγραμμάτων Σπουδών της Μελέτης Περιβάλλοντος και των Φυσικών του Δημοτικού.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 2. ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ