Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση εργαστηριακής άσκησης με στοιχεία εικονικής πραγματικότητας


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 27, 2023
Ειρήνη Λάκκα
Βασίλειος Ζαφειρόπουλος
Αντώνιος Λέισος
Περίληψη

Στο πλαίσιο αυτής της εργασίας, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μια εργαστηριακή άσκηση που εκπονείται σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας και έχει σκοπό την εξοικείωση των φοιτητών με την συλλογή μετρήσεων, την εφαρμογή βασικών μεθόδων στατιστικής ανάλυσης και την εξαγωγή συμπερασμάτων. Για την αξιολόγηση των  εκπαιδευτικής μεθοδολογίας χρησιμοποιήθηκαν 2 δείγματα από πρωτοετείς φοιτητές της Σχολής Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Το πρώτο αποτελούνταν από 31 φοιτητές που εκπόνησαν την εργαστηριακή άσκηση δια ζώσης καθοδηγούμενοι από σύμβουλο καθηγητή, ενώ το δεύτερο από 26 φοιτητές που χρησιμοποίησαν το εργαστήριο εικονικής πραγματικότητας χωρίς επίβλεψη. Διαπιστώθηκε ότι στη δεύτερη περίπτωση υπήρξε βελτίωση στην επίτευξη των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 8. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΦΕ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Jones, N. (2018). Simulated labs are booming. Nature, 562(7725), S5–S7. https://doi.org/10.1038/d41586-018-06831-1
Triona, L. M., & Klahr, D. (2003). Point and Click or Grab and Heft: Comparing the Influence of Physical and Virtual Instructional Materials on Elementary School Students’ Ability to Design Experiments. In COGNITION AND INSTRUCTION (Vol. 21, Issue 2).
Zafeiropoulos, V., & Kalles, D. (2016). Performance Evaluation in Virtual Lab Training. Proceeding of the Online, Open and Flexible Higher Education,European Association of Distance Teaching Universities, Rome, Italy., 445–468.