Η πλατφόρμα micro:bit ως εργαλείο ανάπτυξης έργου στις Φυσικές Επιστήμες. Προτάσεις για διδακτική αξιοποίηση


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 26, 2023
Ευφρανσία Τζαγκαράκη
Σταμάτιος Παπαδάκης
Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Περίληψη

Η παρούσα αποτελεί μέρος πειραματικής ερευνητικής εργασίας, όπου για τη διδασκαλία εννοιών του ηλεκτρισμού και πιο συγκεκριμένα τη λειτουργία ενός απλού ηλεκτρικού κυκλώματος δημιουργήθηκαν δύο έργα. Σε αυτά τα έργα, συνδυάζοντας τον φυσικό προγραμματισμό και τη διδακτική προσέγγιση της μάθησης βάσει έργου σκοπός είναι να προσδιορίσουμε τον αντίκτυπο της ενσωμάτωσης του BBC Micro:bit στην εννοιολογική κατανόηση για τον ηλεκτρισμό. Τα διδακτικά σενάρια που πραγματοποιήθηκαν αφορούσαν την χρήση των ακροδεκτών για την ακρόαση μουσικής από ακουστικά και την κατασκευή μηχανισμού κίνησης όπου χρησιμοποιήθηκε μοτέρ. Από την επεξεργασία και την ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψε ότι η πειραματική ομάδα παρουσίασε καλύτερες επιδόσεις από την ομάδα ελέγχου.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 8. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΦΕ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ariza, J. Á., & Baez, H. (2022). Understanding the role of single-board computers in engineering and computer science education: A systematic literature review. ArXiv. https://doi.org/10.1002/cae.22439
Hodges, S., Sentance, S., Finney, J., & Ball, T. (2020). Physical Computing: A Key Element of Modern Computer Science Education. Computer, 53, 20-30.
Kalogiannakis, Μ. Tzagkaraki, E., & Papadakis, St. (2021). A Systematic Review of the Use of BBC Micro:bit in Primary School. In Proceedings of the 10th Virtual Edition of the International Conference New Perspectives in Science Education, 18-19, 379-384. https://doi.org/10.26352/F318_2384-9509
Kastner-Hauler, O., Tengler, K., Sabitzer, B. & Lavicza, Z., (2022). Combined Effects of Block-Based Programming and Physical Computing on Primary Students' Computational Thinking Skills. Front. Psychol. 13:875382. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.875382
Kwon, K., Ottenbreit-Leftwich, A.T., Brush, T.A., Jeon, M., & Yan, G. (2021). Integration of problem-based learning in elementary computer science education: effects on computational thinking and attitudes. Educational Technology Research and Development, 69, 2761 - 2787.