Διερεύνηση των αντιλήψεων των σχεδιαστών δραστηριοτήτων διαδραστικής έκθεσης ενός φεστιβάλ επιστήμης
Δημοσιευμένα:
Oct 3, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
διαδραστική έκθεση φεστιβάλ επιστήμης αντιλήψεις σχεδιαστών μη τυπική εκπαίδευση φυσικών επιστημών
Περίληψη
Η παρούσα εργασία αφορά στη διερεύνηση ορισμένων αντιλήψεων των σχεδιαστών δραστηριοτήτων που παρουσιάζονται στο πλαίσιο μιας διαδραστικής έκθεσης ενός φεστιβάλ επιστήμης (ΔΕΦΕ). Τα δεδομένα συλλέχθηκαν με τη χρήση της τεχνικής της ημι-δομημένης συνέντευξης και το τελικό δείγμα περιελάμβανε 23 σχεδιαστές δραστηριοτήτων ΔΕΦΕ του Athens Science Festival. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι σχεδιαστές των δραστηριοτήτων αυτών μπορούν να καταταχθούν σε δύο διακριτές ομάδες ανάλογα με τον φορέα εκπροσώπησης, με την κάθε ομάδα να εμφανίζει κατ' αρχήν διαφορετικά χαρακτηριστικά όσον αφορά στις σχεδιαστικές στρατηγικές, στις αντιλήψεις και στα επιθυμητά αποτελέσματα στα οποία στοχεύουν τα μέλη της.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 9. ΜΗ ΤΥΠΙΚΗ ΚΑΙ ΑΤΥΠΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Κολιόπουλος, Δ., Μελή, Κ., Αραπάκη , Ξ., Σισσαμπέρη, Ν., Γεωργοπούλου, Π., & Παππά, Ε. (2022). Ειδικά θέματα Διδακτικής και Μουσειολογίας Φυσικών Επιστημών. Κάλλιπος.
Κόμης, Β., & Εργαζάκη, Μ. (2010). Ανάλυση ποιοτικών δεδομένων με χρήση λογισμικού. Στο Μ. Ζεμπύλας, Α. Μιχαηλίδου-Ευριπίδου, & Π. Κενδέου (Επιμ.), Προχωρημένες μέθοδοι έρευνας. (σσ. 561-628). Λευκωσία: Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Κουλαϊδής, Β., Αποστόλου, Α., & Καμπουράκης, Κ. (2008). Η φύση των επιστημών. Διδακτικές προσεγγίσεις. Αθήνα: Child Services.
Παππά, Ε., & Κολιόπουλος, Δ. (2023). Σχεδιασμός ενός εργαλείου διερεύνησης των αντιλήψεων των σχεδιαστών δραστηριοτήτων ενός φεστιβάλ επιστήμης: Η ανάδειξη του θεωρητικού πλαισίου και ο μετασχηματισμός του σε μεθοδολογική προοπτική. Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία, 3(1), 1-22.
Avraamidou, L., & Roth, W-M. (2016). Intersections of formal and informal science. Routledge.
Canovan, C. (2020). More than a grand day out? Learning on school trips to science festivals from the perspectives of teachers, pupils and organizers. International Journal of Science Education, Part B, 10(1), 1-16.
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research methods in education. UK: Routledge.
Pappa, E., & Koliopoulos, D. (2021). Analysis and assessment of the designing process of science festival activities. A Greek case study. In Proceedings of Science & You Conference, (pp. 288-289). Metz: Université de Lorraine.