Διδακτική προσέγγιση της διαφοράς στη διάρκεια της μέρας μεταξύ δύο τόπων κατά την ίδια ημερομηνία στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 27, 2023
Στυλιανή Ντέρη
Ιωάννης Σταράκης
Κρυσταλλία Χαλκιά
Περίληψη

Η παρούσα εργασία περιγράφει μια διδακτική παρέμβαση που πραγματοποιήθηκε σε 12 μαθητές/τριες Στ’ Δημοτικού με στόχο την οικοδόμηση εννοιολογικού πλαισίου για τη διαφορά στη διάρκεια μέρας μεταξύ δύο τόπων, την ίδια ημερομηνία, εξαιτίας της σταθερής κλίσης του νοητού άξονα της Γης. Η παρέμβαση πραγματοποιήθηκε με το εργαλείο του Διδακτικού Πειράματος. Τα διδακτικά πειράματα βιντεοσκοπήθηκαν και αναλύθηκαν με ποιοτικές μεθόδους ανάλυσης περιεχομένου. Από την ανάλυση προέκυψε πως οι μαθητές μπορούν να συσχετίσουν το μήκος της μέρας σε έναν τόπο με την κλίση του νοητού άξονα της Γης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Παρασκευοπούλου, Α., (2020). Οι εναλλακτικές ιδέες των μαθητών/τριών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την αλλαγή της διάρκειας της μέρας σε έναν τόπο κατά τη διάρκεια ενός έτους αλλά και σε τόπους με διαφορετικά γεωγραφικά πλάτη την ίδια ημερομηνία. (Διπλωματική Εργασία) Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ανακτήθηκε από https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/2896154
Erickson, F. (1998) Qualitative Research Methods for Science Education. In B, J. Fraser & K. G. Tobin (Eds): International Handbook of Science Education. Dordrecht: Kluwer, 1155- 1173.
Komorek, M., & Duit, R. (2004). The teaching experiment as a powerful method to develop and evaluate teaching and learning sequences in the domain of non‐linear systems. International Journal of Science Education, 26(5), 619-633. https://doi.org/10.1080/09500690310001614717
Radinsky, J. (2010). Camila, the Earth and the Sun, Constructing an Idea as Shared Intellectual Property. Journal of Research in Science Teaching, , 6 (47), 619–642. https://doi.org/10.1002/tea.20354
Trumper, R. (2006). Teaching future teachers basic astronomy concepts- seasonal changes. Journal of Research in Science Teaching (43), 879-906. https://doi.org/10.1080/02635140500485407