Εναλλακτικές ιδέες σχετικά με την έννοια της ταχύτητας από φοιτητές-μελλοντικούς εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 21, 2023
Γεώργιος Κουκούλης
Στυλιανός Μαστρογιαννάκης
Αικατερίνη Πλακίτση
Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των εναλλακτικών ιδεών σχετικά με την έννοια της ταχύτητας σε φοιτητές/τριες του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Η έρευνα υλοποιήθηκε με τη συμμετοχή 159 φοιτητών/τριών του τρίτου έτους σπουδών. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με χρήση ερωτηματολογίου, με ανοιχτού και κλειστού τύπου ερωτήματα. Τα ερευνητικά ερωτήματα αφορούσαν τον ορισμό της ταχύτητας, τις μονάδες μέτρησης και την επιλογή σωστών οργάνων μέτρησης. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι παρόλο που οι φοιτητές/τριες ήταν σε θέση να δώσουν σωστούς ορισμούς, εμφάνισαν πολλές εναλλακτικές ιδέες στην εξήγηση φαινομένων σε απλά παραδείγματα που τους δόθηκαν.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 2. ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Acredolo, C., Adams, A., & Schmid, J. (1984). On the Understanding of the Relationships between Speed, Duration, and Distance. Child Development, 55(6), 2151. https://doi.org/10.2307/1129788
diSessa, A. A. (1993). Toward an Epistemology of Physics. Cognition and Instruction, 10(2/3), 105–225. http://www.jstor.org/stable/3233725
Halloun, I. A., & Hestenes, D. (1985). Common sense concepts about motion. American Journal of Physics, 53(11), 1056–1065. https://doi.org/10.1119/1.14031
Kadir, M. S., Foong, S. K., Wong, D., & Kuppan, L. (2011). PBI1@SCHOOL: ON SECONDARY ONE STUDENTS’ UNDERSTANDING OF SPEED. 4th Redesigning Pedagogy International Conference.
Matsuda, F. (2001). Development of concepts of interrelationships among duration, distance, and speed. International Journal of Behavioral Development, 25(5), 466–480. https://doi.org/10.1080/016502501316934905