Η κριτική σκέψη μελλοντικών δασκάλων κατά την επίλυση προβλημάτων στο μάθημα της διδακτικής της Μελέτης Περιβάλλοντος: Μια ποιοτική προσέγγιση
Δημοσιευμένα:
Σεπ 22, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Κριτική Σκέψη Επίλυση Προβλήματος Διδακτική της Μελέτης Περιβάλλοντος
Περίληψη
Η Κριτική Σκέψη (ΚΣ) είναι σημαντική τόσο για την εκπαίδευση εκπαιδευτικών όσο και για την εκπαίδευση για την αειφορία. Στόχος της μελέτης ήταν να διερευνήσει την ΚΣ μελλοντικών δασκάλων κατά την επίλυση προβλημάτων διδακτικής στο μάθημα της Διδακτικής της Μελέτης Περιβάλλοντος. Στην μελέτη συμμετείχαν εννέα φοιτήτριες (2 φοιτητές), οι οποίες στη διάρκεια του εξαμήνου επέλυσαν τέσσερα προβλήματα διδακτικής. Από την ανάλυση περιεχομένου των απαντήσεων προέκυψαν οκτώ υπερκείμενες κατηγορίες, που δείχνουν, ότι οι φοιτήτριες ενεργοποιούν κάποιες δραστηριότητες σκέψης κατά την επίλυση προβλημάτων σύμφωνα με την ολιστική θεώρηση της ΚΣ. Ωστόσο, οι δραστηριότητες σκέψης παρουσιάζουν ποιοτικές διαφορές και ομοιότητες μεταξύ των φοιτητριών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 19. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Facione, P. (1990). Critical thinking: A statement of expert consensus for purposes of educational assessment and instruction (The Delphi Report).
Brookfield, S. D. (1987). Developing Critical Thinkers, San Francisco, Jossey-Bass.
Dewey, J. (1983). How we Think, Boston, D.C. Heath.
Garrison, D. R. (1991). Critical thinking and adult education: A conceptual model for developing critical thinking in adult learners. International Journal of Lifelong Education, 10(4), 287-303. DOI: 10.1080/0260137910100403
Taimur, S., & Sattar, H. (2019). Education for sustainable development and critical thinking competency. Quality education, 238-248. https://doi.org/10.1007/978-3-319-69902-8_64-1
Leicht, A., Heiss, J., & Byun, W. J. (2018). Issues and trends in education for sustainable development (Vol. 5). UNESCO publishing.
Straková, Z., & Cimermanová, I. (2018). Critical Thinking Development—A Necessary Step in Higher Education Transformation towards Sustainability. Sustainability, 10(10), 3366. MDPI AG. Retrieved from http://dx.doi.org/10.3390/su10103366
Ennis, R. H. (1989). Critical thinking and subject specificity: Clarification and needed research. Educational researcher, 18(3), 4-10.
Kuhn, D. (1999). A developmental model of critical thinking. Educational researcher, 28(2), 16-46.
Pekrun, R., Goetz, T., Daniels, L. M., Stupnisky, R. H., & Perry, R. P. (2010). Boredom in achievement settings: Exploring control–value antecedents and performance outcomes of a neglected emotion. Journal of educational psychology, 102(3), 531.