Ανάπτυξη και αξιολόγηση μαθησιακής σειράς για την αυτοβελτίωση μαθητών στην κατανόηση γραφημάτων


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Sep 28, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
απο απόσταση εκπαίδευση γραφήματα κινηματική
Μαρίνα Τσαουσίδη
Αναστάσιος Μολοχίδης
Περίληψη

Οι αναπαραστάσεις συμπυκνωμένης πληροφορίας είναι μέρος της καθημερινής ζωής και, κατά συνέπεια, είναι αναγκαίο ένας πολίτης να είναι ικανός να ερμηνεύσει και να αποκωδικοποιήσει την πληροφορία που του δίνεται. Στην εκπαίδευση και συγκεκριμένα στο μάθημα της Φυσικής, οι μαθητές αντιμετωπίζουν αρκετές δυσκολίες όταν τους ζητείται να εξάγουν βασικές πληροφορίες από ένα γράφημα. Για την αντιμετώπιση αυτών αναπτύχθηκε μια Μαθησιακή σειρά, σχεδιασμένη για από απόσταση εκπαίδευση, η οποία στοχεύει στην αυτοβελτίωση των δεξιοτήτων κατανόησης γραφημάτων μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Σοφιανοπούλου Χ., Εμβαλωτής Α., Καρακολίδης Α., Πίτσια Β. (2019). Μια Ανάλυση των Αποτελεσμάτων του PISA 2015: Οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών και οι παράγοντες που τις επηρεάζουν. Αθήνα: διαΝΕΟσις: Οργανισμός Έρευνας και Ανάλυσης.
Araujo, I. S., Veit, E. A., & Moreira, M. A. (2008). Physics students’ performance using computational modelling activities to improve kinematics graphs interpretation. Computers & Education, 50(4), 1128-1140. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2006.11.004
Beichner, R. J. (1994). Testing student interpretation of kinematics graphs. American Journal of Physics, 62(8), 750-762. https://doi.org/10.1119/1.17449
Boote, S. K. (2014). Assessing and understanding line graph interpretations using a scoring rubric of organized cited factors. Journal of Science Teacher Education, 25(3), 333-354. https://doi.org/10.1007/s10972-012-9318-8
Coleman, E. B., Brown, A. L., & Rivkin, I. D. (1997). The effect of instructional explanations on learning from scientific texts. Journal of the Learning Sciences, 6(4), 347–365. https://doi.org/10.1207/s15327809jls0604_1
Duit, R., Gropengießer, H., Kattmann, U., Komorek, M., & Parchmann, I. (2012). The model of educational reconstruction–A framework for improving teaching and learning science. In Science education research and practice in Europe,13-37. Brill. https://brill.com/view/book/edcoll/9789460919008/BP000003.xml
Ferman, T., & Page, M. (2000). Beyond product: Materials development as a vehicle for professional growth. Distance Education, 21(2). https://doi.org/10.1080/0158791000210208
Glazer, N. (2011). Challenges with graph interpretation: A review of the literature. Studies in science education, 47(2), 183-210. https://doi.org/10.1080/03057267.2011.605307
Ivanjek, L., Susac, A., Planinic, M., Andrasevic, A., & Milin-Sipus, Z. (2016). Student reasoning about graphs in different contexts. Physical Review Physics Education Research, 12(1), 010106. https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.12.010106
Peters, O. (2013). Learning and teaching in distance education: Analyses and interpretations from an international perspective. Routledge. ISBN 9780749435943
Planinic, M., Milin-Sipus, Z., Katic, H., Susac, A., & Ivanjek, L. (2012). Comparison of student understanding of line graph slope in physics and mathematics. International journal of science and mathematics education, 10(6), 1393-1414. https://doi.org/10.1007/s10763-012-9344-1