Διερεύνηση της επίδρασης δράσεων ανοικτής σχολικής εκπαίδευσης στην αυτεπάρκεια, εσωτερικά κίνητρα και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε ζητήματα πολιτότητας
Περίληψη
Η παρούσα έρευνα αποσκοπούσε στη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο η προσέγγιση του Ανοικτού Σχολείου (ΑΣ) εφαρμόστηκε σε 126 σχολικές δράσεις, καθώς και κατά πόσον η συμμετοχή των μαθητών (n=567) επηρέασε την αυτεπάρκεια, τα εσωτερικά κίνητρα και την ευαισθητοποίησή τους σε ζητήματα πολιτότητας. Από την ποιοτική ανάλυση προέκυψαν πέντε Πορείες Δράσης (ΠΔ), οι οποίες διαφοροποιούνταν ως προς την ακολουθία των δραστηριοτήτων-μαθησιακών προϊόντων ή/και ως προς τον βαθμό συμμετοχής των μαθητών στα έργα δράσεων. Μόνο οι μαθητές που συμμετείχαν σε όλα τα στάδια σχεδιασμού των δράσεων ανάπτυξαν στατιστικά σημαντικά την αυτεπάρκεια, τα εσωτερικά τους κίνητρα και την ευαισθητοποίησή τους για ζητήματα πολιτότητας.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 6. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Glynn, S.M., Brickman, P., Armstrong, N., & Taasoobshirazi, G. (2011). Science motivation questionnaire II: Validation with science majors and nonscience majors. Journal of research in science teaching, 48(10),1159-1176.
Furco, A., Muller, P., & Ammon, M.S. (1998). The Civic Responsibility Survey. The Service Learning Research & Development Center. University of California, Berkeley. Available at: https://cyfernetsearch. org/content/civic-responsibility-survey-level-2