Διδασκαλία και κατανόηση του οικολογικού αποτυπώματος από μαθητές/ τριες Γυμνασίου


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 22, 2023
Θεοδώρα Μελέτη
Νικόλαος Γαλάνης
https://orcid.org/0000-0002-3706-3545
Αλέξανδρος Αμπράζης
https://orcid.org/0000-0002-7112-3222
Πηνελόπη Παπαδοπούλου
Γεώργιος Πανάρας
https://orcid.org/0000-0001-9467-1590
Γεώργιος Μαλανδράκης
https://orcid.org/0000-0002-1206-6336
Περίληψη

Σκοπός της εργασίας είναι η αξιολόγηση του μαθησιακού αντίκτυπου, δηλαδή της βελτίωσης στην κατανόηση της έννοιας του Οικολογικού Αποτυπώματος (ΟΑ) από  μαθητές/τριες Γυμνασίου, μετά από σχετική διδασκαλία. Η διδακτική παρέμβαση (ΔΠ) είχε διάρκεια 8 διδακτικές ώρες και εφαρμόστηκε σε 39 μαθητές/τριες Γυμνασίου της Δυτικής Μακεδονίας. Εργαλείο αξιολόγησης της μάθησης και συλλογής των δεδομένων αποτέλεσε ένα ερωτηματολόγιο 24 ερωτήσεων, οργανωμένων σε έξι (6) άξονες, οι οποίοι αντιστοιχούσαν σε αυτούς του ΟΑ (διατροφή, υποδομές/κατοικίες, κατανάλωση ενέργειας, αγαθά και υπηρεσίες, απορρίμματα και μετακινήσεις),  το οποίο επιδόθηκε στους μαθητές/τριες πριν και μετά τη ΔΠ. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι στους 4 από τους 6  άξονες, σημειώθηκε βελτίωση ως προς την κατανόηση της έννοιας του ΟΑ, με στατιστικά σημαντική διαφορά να παρατηρείται όμως μόνο στον άξονα των απορριμμάτων

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 19. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Φ.Ε.Κ. 3567/τ.Β΄ (04-08-2021). Νόμος 3567/2021, Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων όλων των τύπων σχολικών μονάδων, Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και των Γυμνασίων.
DeWaters, J., Qaqish, B., Graham, M., & Powers, S. (2013). Designing an energy literacy questionnaire for middle and high school youth. The Journal of Environmental Education, 44(1), 56-78.
Fien, J., Yencken, D. & Sykes, H. (2002). Young people and the environment: An Asia Pacific perspective. Netherlands: Kluwer Academic Publishers.
G. F.Ν. (2019). Global Footprint Network. Obtenido de Global Footprint Network: http://www. footprintnetwork. org online. Accessed, 1-10.
Moreno Pires, S., Nicolau, M., Mapar, M., Ferreira Dias, M., Horta, D., Bacelar Nicolau, P., et al. (2020). How to Integrate Sustainability Teaching and Learning in Higher Education Institutions? From Context to Action for transformation towards SDGs implementation: A Literature Review. (Aveiro: Universidade de Aveiro) doi: 10.34624/6gq8-9480
UNESCO (2016). Education for people and planet. Creating sustainable future for all. Final Report. Paris: UNESCO.