Εναλλακτικές ιδέες μαθητών Δημοτικού σχετικά με τη λειτουργία των φωτοβολταϊκών και των παραγόντων που επηρεάζουν την απόδοσή τους


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Οκτ 3, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
ενναλακτικές ιδέες φωτοβολταϊκά ενέργεια
Γεώργιος Κουκούλης
Γεώργιος Ευθυμίου
Αικατερίνη Πλακίτση
Περίληψη

Στην παρούσα μελέτη επιχειρείται η διερεύνηση των εναλλακτικών ιδεών μαθητών/τριών Δημοτικού σχετικά με τα φωτοβολταϊκά. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 68 μαθητές/τριες της ΣΤ’ τάξης Δημοτικού. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με χρήση ερωτηματολογίου, με ανοιχτού και κλειστού τύπου ερωτήματα. Στόχοι των ερωτημάτων ήταν να διερευνήσουν εάν οι μαθητές ήταν σε θέση να περιγράψουν τον τρόπο λειτουργίας τους, να ονομάσουν τις εφαρμογές τους και να προσδιορίσουν τους περιβαλλοντικούς παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοσή τους. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι οι μαθητές εμφάνισαν πολλές εναλλακτικές ιδέες για τον τρόπο λειτουργίας, το ρόλο της θερμότητας, το υλικό κατασκευής τους και τους περιβαλλοντικούς παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοσή των συστημάτων αυτών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 2. ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ing, M., Huang, P., Lacombe, N., Martinez, Y., & Haberer, E. (2011). Identifying a Solar Cell Misconception Held by Middle School Students. ASQ Advancing the STEM Agenda in Education, the Workplace and Society, University of Wisconsin-Stout July 19-20, 2011. http://asq.org/edu/2011/06/engineering/a-solar-cell-misconception-held-by-middle-schol-students.pdf
Kishore, P., & Kisiel, J. (2013). Exploring high school students’ perceptions of solar energy and solar cells. International Journal of Environmental & Science Education, 8, 521–534. https://doi.org/10.12973/ijese.2013.216a
Palmer, W. P., & Wilks, J. (1996). Children’s ideas on solar cells. The Journal of the Science Teacher Association of the Northern Territory, 15, 96–110.