Διερεύνηση των νοητικών μοντέλων των παιδιών με τη μέθοδο ανάλυσης δικτυών: Μια εφαρμογή για την έννοια της δύναμης
Περίληψη
Στη παρούσα εργασία, παρουσιάζεται μια μέθοδος διερεύνησης των νοητικών αναπαραστάσεων των μαθητών που βασίζεται στην Ανάλυση Δικτύων (Network Analysis, ΝΑ). Εξετάζονται ερευνητικά ερωτήματα που σχετίζονται με την φύση της γνώσης των παιδιών πριν υιοθετήσουν την επιστημονική άποψη, και συγκεκριμένα διερευνάται η συνεκτικότητα συγκεκριμένων νοητικών μοντέλων για τη δύναμη. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν με το ερωτηματολόγιο κλειστού τύπου Force-RQ από μαθητές δημοτικού. Η αξιολόγηση των νοητικών αναπαραστάσεων- δικτύων που βασίζεται στην τοπολογία αλλά και στα ποσοτικά μέτρα κεντρικότητας των δικτύων, ανέδειξε την συνεκτικότητα συγκεκριμένων νοητικών μοντέλων. Συζητείται η διεύρυνση της μεθόδου σε περισσότερες εφαρμογές στο πεδίο της εννοιολογικής αλλαγή.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 2. ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ