Το μοντέλο Ιδέες – Κόσμος – Τεκμήρια στη διδασκαλία της εξελικτικής θεωρίας
Περίληψη
Η αποτελεσματική διδασκαλία της εξελικτικής θεωρίας αποτελεί ζητούμενο πολλών ερευνών, καθεμία από τις οποίες εστιάζει σε διαφορετική πτυχή της διαδικασίας και προτείνει ανάλογες σχεδιαστικές αρχές. Η παρούσα εργασία διερευνά αν η χρήση του μοντέλου Ιδέες - Κοσμος - Τεκμήρια (ΙΚΤ) ως εργαλείου σχεδιασμού Διδακτικών Mαθησιακών Ακολουθιών (ΔΜΑ) θα μπορούσε να συνεισφέρει σε αυτό το στόχο. Προκειμένου να απαντηθεί το κύριο ερευνητικό ερώτημα, σχεδιάστηκε μια ΔΜΑ για την εξελικτική θεωρία, χωρίς να ληφθεί υπόψη το μοντέλο ΙΚΤ και στη συνέχεια τροποποιήθηκε με βάση αυτό, καταλήγοντας σε μια δεύτερη, αναθεωρημένη ΔΜΑ. Οι δυο ΔΜΑ εφαρμόστηκαν σε διαφορετικά τμήματα και η πρώτη φάση της αξιολόγησης τους έδωσε ενδείξεις ότι η χρήση του μοντέλου ΙΚΤ για το σχεδιασμό μιας ΔΜΑ για την εξελικτική θεωρία θα μπορούσε ενδεχομένως να ενισχύσει τα μαθησιακά αποτελέσματα που αναμένονται από την εφαρμογή της. Η συνέχιση της έρευνας, μέρος της οποίας παρουσιάζεται εδώ, θα δώσει απάντηση στο κύριο ερευνητικό ερώτημα.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ