Διερεύνηση των στάσεων μαθητών/τριών Λυκείου προς τις πειραματικές δραστηριότητες Φυσικής


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 21, 2023
Βασίλειος Γκάγκας
Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης
Περίληψη

Οι θετικές στάσεις προς την επιστήμη αναγνωρίζονται διεθνώς για την εκπαιδευτική τους σημασία. Υπάρχουν πολλά ερωτηματολόγια μελέτης των στάσεων απέναντι στην επιστήμη, όπως το Test of Science-Related Attitudes (TOSRA) του Fraser (1981). Σε αυτήν τη μελέτη περιγράφεται η διαδικασία προσαρμογής του TOSRA στα Ελληνικά. Αναλύθηκαν 707 ερωτηματολόγια που δόθηκαν σε μαθητές Γενικού Λυκείου από διάφορα σχολεία, εξετάζοντας την επίδραση του φύλου, της τάξης και της περιοχής στην οποία φοιτούν στις στάσεις τους απέναντι στην πειραματική φυσική.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 2. ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Brown, S., Naiker, M., Sharma, B., Wakeling, L., Johnson, J., Mani, J., ... & Khan, N. (2020). Attitudes towards science among senior secondary students in Fiji. Waikato Journal of Education, 25(1), 57-72. https://doi.org/10.15663/wje.v25i0.704
Fraser, B. J. (1978). Development of a test of science‐related attitudes. Science Education, 62(4), 509-515. https://doi.org/10.1002/sce.3730620411
Fraser, B. J. (1981). Test of Science-Related Attitude (TOSRA). Melbourne: Australian Council for Educational Research.
National Research Council. (2009). Learning Science in Informal Environments: People, Places, and Pursuits. Washington, DC: National Academies Press. ISBN 978-0-309-11956
Sharma, B., Narayan, S., Khan, M. G. M., Kumar, B., Havea, R., Johnson, J. B., & Naiker, M. (2021). The Attitudes of Tongan Senior Secondary Students Toward Science. New Zealand Journal of Educational Studies, 1-24. https://doi.org/10.1007/s40841-021-00203-6
Stilgoe, J., Lock, S. J., & Wilsdon, J. (2014). Why should we promote public engagement with science?. Public understanding of science, 23(1), 4-15. https://doi.org/10.1177/0963662513518154
Welch, A. G. (2010). Using the TOSRA to assess high school students’ attitudes toward science after competing in the FIRST robotics competition: An exploratory study. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 6(3), 187-197. https://doi.org/10.12973/ejmste/75239