Ετοιμότητα και στάσεις εκπαιδευτικών Φυσικών Επιστημών ως προς τη διδασκαλία της Κβαντικής Φυσικής


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Sep 21, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
ετοιμότητα στάσεις Κβαντική Φυσική
Πηνελόπη Χούσου
Θωμάς Σίμος
Περίληψη

Το 2023 οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου της ομάδας προσανατολισμού θετικών σπουδών και σπουδών υγείας εξετάζονται πρώτη φορά πανελλαδικά σε στοιχεία Κβαντικής Φυσικής (ΚΦ). Στην παρούσα μελέτη γίνεται προσπάθεια εξακρίβωσης του επιπέδου ετοιμότητας και καταγραφής των στάσεων των εκπαιδευτικών φυσικών επιστημών στην διδασκαλία της ΚΦ. Πραγματοποιήθηκε ποσοτική μελέτη με δείγμα 84 καθηγητών Φυσικής και Χημείας, κάνοντας χρήση του ερευνητικού εργαλείου “Teacher Readiness to teach Quantum Physics” (TRQP). Τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν ότι η ετοιμότητα των φυσικών είναι υψηλή, ενώ των χημικών μέτρια και ότι και οι δυο ειδικότητες διαθέτουν θετικές στάσεις σχετικά με τη διδασκαλία της ΚΦ.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 2. ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Υπ. Απόφαση 85745/Δ2/2022. Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου. (ΦΕΚ 2737/4.7.2022) https://www.pdv.org.gr/img/Anatheseis_gym_gel_05072020.pdf
ΦΕΚ 3731/2022. Καθορισμός εξεταστέας ύλης για το έτος 2023. https://www.e-nomothesia.gr/kat-ekpaideuse/deuterobathmia-ekpaideuse/upourgike-apophase-85745-d2-2022.html
Huoy T.P., Abd Rahman, F., Shafie S.M. (2020). Teachers’ readiness in implementing and facilitating 21st century learning. Universal Journal of Educational Research, 8(1A), 24–29. https://doi.org/10.13189/ujer.2020.081304
Kariri, Κ.Α., Cobern, W.W., Al Sultan, A.A. (2022). Investigating high school science teachers’ readiness for implementing formative assessment practices. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 18(12), em2188. https://doi.org/10.29333/ejmste/12589
Stadermann, H.K.E., & Goedhart, M.J. (2021). Why and how teachers use nature of science in teaching quantum physics: Research on the use of an ecological teaching intervention in upper secondary schools. Physical review physics education research 17, 020132. https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.17.020132
Sungkim, S. (2021). The content knowledge and the teacher readiness of teaching secondary school quantum physics in Sabah. Borneo International Journal of Education, 3(4). https://doi.org/10.51200/bije.v3i.4111
Sungkim, S., & Ishak, M.Z. (2022). Teacher Readiness in Terms of the Teacher Attitudes Towards Teaching Secondary School Quantum Physics in Sabah. International Research Journal of Education and Sciences, 6(2), 30-35. https://www.masree.info/wp-content/uploads/2022/10/Teacher-Readiness-in-Terms-of-the-Teacher-Attitudes-Towards-Teaching-Secondary-School-Quantum-Physics-in-Sabah.pdf
Sungkim, S., Markus, L., Ishak, M.Z. (2021). Teacher Readiness to teach Quantum Physics (TRQP): An Instrument for Form Five Physics Teacher in Secondary School. Malaysian Journal of Social Sciences and Humanities, 6(5), 146-164. https://doi.org/10.47405/mjssh.v6i5.775