Κριτική αποτίμηση του επιστημονικού πεδίου της φύσης της επιστήμης (ΦΤΕ) και αναζήτηση συνεργειών με μια εναλλακτική ατζέντα για τη φύση των επιστημών (ΦΤΕν)


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 29, 2023
Δημήτριος Σχίζας
Περίληψη

Η παρούσα εργασία εξετάζει την βιβλιογραφία γύρω από την τρέχουσα συναινετική ατζέντα της Φύσης της Επιστήμης μέσα από μια επιστημολογική οπτική και συμπεραίνει ότι το εν λόγω επιστημονικό πεδίο στο χώρο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών δεν έχει αρκετά ισχυρή εξηγητική και ευρετική δύναμη λόγω του τρόπου με τον οποίο είναι δομημένο. Στη συνέχεια, προσπαθεί να δείξει το πώς μια εναλλακτική ατζέντα της Φύσης των Επιστημών που θα επικεντρώνεται στα μοναδικά επιστημολογικά χαρακτηριστικά της κάθε επιστήμης μπορεί να βοηθήσει το πεδίο να ξεπεράσει τα επιστημολογικά του προβλήματα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 6. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Kampourakis, K. (2016). The “general aspects” conceptualization as a pragmatic and effective means to introducing students to nature of science. Journal of Research in Science Teaching, 53(5), 667-682. https://doi.org/10.1002/tea.21305
Lederman, N. G. (2007). Nature of science: Past, present, and future. In S. K. Abell & N. G. Lederman (eds.), Handbook of Research on Science Education (pp. 831–879). Erlbaum.
Matthews, M. R. (1994). Science teaching: The role of history and philosophy of science. New York, NY:
Routledge.
Schizas, D., Psillos, D., & Papadopoulou, P. (2022). Bonding Nature of Science (NOS) and Nature of the Sciences (NOTSs) with Conceptual Knowledge: Introducing NOS and NOTSs Learning Objectives into the Teaching of ‘Homeostasis’. Interdisciplinary Journal of Environmental and Science Education, 18(4), e2298. https://doi.org/10.21601/ijese/12311
Schizas, D., Psillos, D., & Stamou, G. (2016). Nature of science or nature of the sciences?. Science Education, 100(4), 706-733. https://doi.org/10.1002/sce.21216
Schizas, D., & Psillos, D. (2019). Exploring physics teachers’ NOTSs (Nature Of The Sciences) conceptions and discussing their relation to the current domain-general NOS (Nature Of Science) agenda. The Electronic Journal for Research in Science & Mathematics Education, 23(2).
Schizas, D., Psillos, D., & Stamou, G. (2023). Exploring secondary school biology teachers’ conceptions of scientific laws and methods. International Journal of Science Education, 1-18. https://doi.org/10.1080/09500693.2023.2166373
Schwartz, R., Lederman, N., & Abd-El-Khalick, F. (2012). A Series of Misrepresentations: A Response to
Allchin’s Whole Approach to Assessing Nature of Science Understandings. Science education, 96, 685-692. https://doi.org/10.1002/sce.21013
Van Dijk, E. (2011). Portraying real science in science communication. Science Education, 95, 1086–110. https://doi.org/10.1002/sce.20458
Ylikoski, P., & Kuorikoski, J. (2010). Dissecting explanatory power. Philosophical studies, 148(2), 201-219. https://doi.org/10.1007/s11098-008-9324-z