Ένα ανατρεπτικό κείμενο για την κατανόηση της έννοιας της μαύρης τρύπας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 26, 2023
Νικόλαος Βλαχοστέργιος
Αναστάσιος Ζουπίδης
Δημήτριος Πνευματικός
Περίληψη

Στόχος της παρούσας εργασίας ήταν η δημιουργία ενός ανατρεπτικού κειμένου το οποίο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της έννοιας της μαύρης τρύπας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Για τον σκοπό αυτό, προηγήθηκε α) ιστορική καταγραφή της πορείας της έννοιας και β) βιβλιογραφική ανασκόπηση για την χαρτογράφηση των πιθανών εναλλακτικών ιδεών που συνδέονται με τις μαύρες τρύπες. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση, η οποία έγινε με την βοήθεια των μηχανών αναζήτησης google scholar και Scopus, ανέδειξε ότι η έρευνα πάνω στο πεδίο αυτό είναι περιορισμένη και ότι οι δημοφιλέστερες εναλλακτικές ιδέες για τις μαύρες τρύπες είναι (α) ότι θα ρουφήξουν τα πάντα στο σύμπαν και (β) ότι είναι «μαύρες» σε όλο το ηλεκτρομαγνητικό φάσμα. Το προτεινόμενο ανατρεπτικό κείμενο για τις ιδέες αυτές αναπτύσσεται στο πλαίσιο μιας εκπομπής σε έναν ραδιοφωνικό σταθμό, όπου ένας μαθητής συζητάει με μία φυσικό τους προβληματισμούς του σχετικά με τις μαύρες τρύπες

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Akiyama, K., Alberdi, A., Alef, W., Asada, K., Azulay, R., Baczko, A. K., ... & Ramakrishnan, V. (2019). First M87 event horizon telescope results. IV. Imaging the central supermassive black hole. The Astrophysical Journal Letters, 875(1), L4. https://doi.org/10.3847/2041-8213/ab0e85
Comins, N. F. (2001). Heavenly errors: Misconceptions about the real nature of the universe. Columbia University Press. https://doi.org/10.7312/comi11644
Misner, C.W., Thorne, K.S., & Zurek, W.H. (2009). John Wheeler, relativity, and quantum information. Physics Today, 62(4), 40-46. https://doi.org/10.1063/1.3120895
Pinochet, J. (2019). Five misconceptions about black holes. Physics Education, 54(5). https://doi.org/10.1088/13616552/ab26c3
Riggs, P. J. (2019). Black holes: basic concepts and popular misconceptions. Physics Education, 54(6). doi: 10.1088/1361-6552/ab3c86
Schroeder, N.L., & Kucera, A.C. (2022). Refutation text facilitates learning: A meta-analysis of between-subjects experiments. Educational Psychology Review, 34(2), 957-987. https://doi.org/10.1007/s10648-021-09656-z Thagard,
Thagard, P. (1993). /Conceptual revolutions/. Princeton University Press.
Vosniadou, S. (2013). Reframing the classical approach to conceptual change: Preconceptions, misconceptions and synthetic models. In S. Vosniadou (Ed.) International handbook of science education, 2nd Edition (pp. 119-130). Springer. https://doi.org/10.4324/9780203154472