Ένα ανατρεπτικό κείμενο για την κατανόηση της έννοιας της μαύρης τρύπας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Περίληψη
Στόχος της παρούσας εργασίας ήταν η δημιουργία ενός ανατρεπτικού κειμένου το οποίο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της έννοιας της μαύρης τρύπας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Για τον σκοπό αυτό, προηγήθηκε α) ιστορική καταγραφή της πορείας της έννοιας και β) βιβλιογραφική ανασκόπηση για την χαρτογράφηση των πιθανών εναλλακτικών ιδεών που συνδέονται με τις μαύρες τρύπες. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση, η οποία έγινε με την βοήθεια των μηχανών αναζήτησης google scholar και Scopus, ανέδειξε ότι η έρευνα πάνω στο πεδίο αυτό είναι περιορισμένη και ότι οι δημοφιλέστερες εναλλακτικές ιδέες για τις μαύρες τρύπες είναι (α) ότι θα ρουφήξουν τα πάντα στο σύμπαν και (β) ότι είναι «μαύρες» σε όλο το ηλεκτρομαγνητικό φάσμα. Το προτεινόμενο ανατρεπτικό κείμενο για τις ιδέες αυτές αναπτύσσεται στο πλαίσιο μιας εκπομπής σε έναν ραδιοφωνικό σταθμό, όπου ένας μαθητής συζητάει με μία φυσικό τους προβληματισμούς του σχετικά με τις μαύρες τρύπες
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ