Η μετασχηματίζουσα μάθηση ως βασικό διδακτικό πλαίσιο του φυτικού κόσμου


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Sep 26, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Μετασχηματίζουσα μάθηση, Τυφλότητα απέναντι στα φυτά, Εκπαίδευση για τη βιώσιμη ανάπτυξη
Αλέξανδρος Αμπράζης
https://orcid.org/0000-0002-7112-3222
Πηνελόπη Παπαδοπούλου
Περίληψη

Η ανάδειξη της σημασίας του φυτικού κόσμου από την εκπαιδευτική κοινότητα αποτελεί ένα ζήτημα μείζονος σημασίας λόγω του ρόλου των φυτικών οργανισμών στην προσπάθεια για βιώσιμη ανάπτυξη και του φαινομένου της «Τυφλότητας Απέναντι στα Φυτά». Οι μέχρι τώρα εφαρμοσμένες εκπαιδευτικές απόπειρες αντιμετώπισης του παραπάνω φαινομένου φαίνεται να αποδίδουν αποσπασματικά και σε μικρή κλίμακα. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι μέσα από βιβλιογραφική επισκόπηση να προσδιοριστεί ένα σταθερό και καθολικό διδακτικό πλαίσιο που θα επιφέρει αναμόρφωση των υπαρχόντων νοητικών σχημάτων, αξιών και αντιλήψεων που σχετίζονται με τους φυτικούς οργανισμούς. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η μετασχιματίζουσα μάθηση εντός ενός σύγχρονου, βιώσιμου σχολείου μπορεί να αποτελέσει μια τέτοια επιλογή.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 10. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Amprazis, A., & Papadopoulou, P. (2020). Plant blindness: a faddish research interest or a substantive impediment to achieve sustainable development goals? Environmental Education Research, 26(8), 1065-1087.
Fiel’ardh, K., Fardhani, I., & Fujii, H. (2023). Integrating Perspectives from Education for Sustainable Development to Foster Plant Awareness among Trainee Science Teachers: A Mixed Methods Study. Sustainability, 15(9), 7395.
Marcos-Walias, J., Bobo-Pinilla, J., Iglesias, J. D., & Tapia, R. R. (2023). Plant awareness disparity among students of different educational levels in Spain. European Journal of Science and Mathematics Education, 11(2), 234-248.
Rieckmann, M. (2018). Learning to transform the world: Key competencies. In A. Leicht, J. Heiss, W.J. Byun (Eds) Education for Sustainable Development. Issues and Trends in Education for Sustainable Development (pp. 39–59). Paris, France: UNESCO.
Singer-Brodowski, M. (2023). The potential of transformative learning for sustainability transitions: moving beyond formal learning environments. Environment, Development and Sustainability, 1-19.