Οι απόψεις των μελλοντικών εκπαιδευτικών για τις αναδυόμενες ιδιότητες: Μια πιλοτική έρευνα


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 21, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Αναδυόμενες ιδιότητες, προβλεψιμότητα, εξηγησιμότητα
Κωνσταντίνα Στεφανίδου
https://orcid.org/0000-0002-2509-7764
Αναστασία Φερεντίνου
https://orcid.org/0000-0002-5358-9467
Κυριάκος Κυριακού
Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Περίληψη

Στην εργασία αυτή διερευνώνται οι απόψεις των μελλοντικών εκπαιδευτικών για τις αναδυόμενες ιδιότητες. Η έρευνα διεξήχθη πιλοτικά, μέσω της συμπλήρωσης ενός φύλλου εργασίας από τους συμμετέχοντες, το οποίο αναλύθηκε με ποιοτικές μεθόδους ανάλυσης περιεχομένου. Τα πρώτα ευρήματα δείχνουν ότι οι μελλοντικοί εκπαιδευτικοί μπορούν να αντιληφθούν τις αναδυόμενες ιδιότητες ως νέες ιδιότητες των φυσικών συστημάτων, ωστόσο απαιτείται περαιτέρω έρευνα προκειμένου να γίνει πληρέστερη αποτύπωση των απόψεών τους.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 3. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΣΤΙΣ ΦΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Chi, M. T., Roscoe, R. D., Slotta, J. D., Roy, M., & Chase, C. C. (2012). Misconceived causal explanations for emergent processes, Cognitive science, 36(1), 1–61. https://doi.org/10.1111/j.1551-6709.2011.01207.x
Luisi, P. L., (2002). Emergence in chemistry: chemistry as the embodiment of emergence, Foundations of Chemistry, 4, 183–200.
Tumay, H. (2016). Reconsidering learning difficulties and misconceptions in chemistry: emergence in chemistry and its implications for chemical education. Chemistry Education Research and Practice,17, 229-245.
Mayring, P. (2015). Qualitative Content Analysis: Theoretical Background and Procedures. In: Bikner-Ahsbahs, A., Knipping, C., Presmeg, N. (eds). Approaches to Qualitative Research in Mathematics Education. Advances in Mathematics Education. Springer, Dordrecht. https://doi.org/10.1007/978-94-017-9181-6_13
Simon, H.A. (1981). The Sciences of the Artificial, second edition. Cambridge: MIT Press.
Talanquer, V. (2013). How Do Students Reason About Chemical Substances and Reactions?. In: Tsaparlis, G., Sevian, H. (eds) Concepts of Matter in Science Education. Innovations in Science Education and Technology, vol 19. Springer, Dordrecht. https://doi.org/10.1007/978-94-007-5914-5_16
Talanquer, V. (2014). Threshold Concepts in Chemistry: The Critical Role of Implicit Schemas, Journal of Chemical Education, 92, 3-9. dx.doi.org/10.1021/ed500679k