Εργαστήριο εισαγωγής στη ρομποτική με προγραμματισμό Scratch


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 25, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Εκπαιδευτική Ρομποτική STEM Απλές Μηχανές
Μιχάλης Μπακάλογλου
Ελίνα Καραγιαννίδου
Άννα Κουμαρά
Περίληψη

Το κείμενο αποτελεί πρόταση για διεξαγωγή εργαστηρίου STEM & Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για εκπαιδευτικούς και φοιτητές χωρίς προηγούμενη εμπειρία στην εκπαίδευση STEM και την Εκπαιδευτική Ρομποτική. Το STEM έχει εισαχθεί στην τυπική εκπαίδευση μέσα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων και πολλά σχολεία έχουν εξοπλιστεί με σετ LEGO WeDo 2.0. Οι νέες προσθήκες περιλαμβάνουν μικροελεγκτές, για διενέργεια μετρήσεων φυσικών μεγεθών. Το παρόν εργαστήριο αφορά στην κατασκευή ενός οχήματος, αναλύοντας τον τρόπο μετάδοσης κίνησης με χρήση των απλών μηχανών, τον προγραμματισμό του για αυτόνομη οδήγηση μέσω Scratch και την πρόσθεση αισθητήρα απόστασης, ώστε να σταματήσει μόνο του μπροστά από εμπόδιο. Στο τέλος χρησιμοποιούμε αισθητήρες από την πλακέτα BBC micro:bit, επίσης για τον έλεγχο του οχήματος.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 17. ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ STEM
Λήψεις
Αναφορές
Chalmers, C. (2018). Robotics and Computational Thinking in primary school, International Journal of Child-Computer Interaction, 17, p. 93-100, https://doi.org/10.1016/j.ijcci.2018.06.005
Chatzopoulos, A. Kalogiannakis, M. Papadakis, S. Papoutsidakis, M. (2022). A novel, modular robot for educational research evaluated on technology acceptance model, Education Sciences, 12(4), 274, https://doi.org/10.3390/educsci12040274
Maloney, J., Resnick, M., Rusk, N., Silverman, B., and Eastmond, E. 2010. The scratch programming language and environment. ACM Trans. Comput. Educ. 10, 4, Article 16 (November 2010), 15 pages. DOI = 10.1145/1868358.1868363. http://doi.acm.org/10.1145/1868358.1868363.
Γλέζου Κ., Μαστρογιάννης Ι., Σωτηρίου Σ. (2013). Αξιοποίηση και κατασκευή προσομοιώσεων Κινηματικής στο Scratch από μαθητές Λυκείου. Στο Τζιμόπουλος, Ν. (Επιμ.) Πρακτικά 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη», Σύρος, ISBN : 978-960-89753-8-5.