Ιστορικά επιστημονικά όργανα στη μη-τυπική εκπαίδευση και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στην αξιοποίησή τους
Περίληψη
Το πείραμα συμβάλει με πολλούς τρόπους τόσο στη παραγωγή νέας επιστημονικής γνώσης όσο και στην εκπαίδευση. Τα σύγχρονα επιστημονικά συχνά αποτελούν «μαύρα κουτιά». Έχουν χάσει την διαφάνεια, αισθητική και εύληπτη αρχή λειτουργίας των προκατόχων τους. Ταυτόχρονα, ενώ η εισαγωγή της Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης στην εκπαίδευση υποστηρίζεται από την επιστημονική κοινότητα, φαίνεται πως υπάρχουν εμπόδια στην αξιοποίησή της από τους εκπαιδευτικούς. Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η ανάδειξη των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στον σχεδιασμό δραστηριοτήτων που αξιοποιούν ιστορικά επιστημονικά όργανα στο πλαίσιο της μη-τυπικής εκπαίδευσης καθώς και ο βαθμός στον οποίο μπορούν να τις πλαισιώσουν ιστορικά.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 9. ΜΗ ΤΥΠΙΚΗ ΚΑΙ ΑΤΥΠΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Heering, Peter. (2009). The Role of historical experiments in science teacher training: experiences and perspectives. ACTESD’HISTÒRIADE LA CIÈNCIAI DE LA TÈCNICANOV A ÈPOCA 2 (1). 389-399.
Lazos, P., Stefanidou, C. & Skordoulis, C. (2021). The Collection of Scientific Instruments from the Maraslean Teaching Center and Experimental Science Education: Then and Now. In Cavicchi, E. & Heering, P. (Eds) Historical Scientific Instruments in Contemporary Education (pp. 105-121). Brill.
Milne, C. (2019). The Materiality of Scientific Instruments and Why It Might Matter to Science Education. Cultural Studies of Science Education 18. 9-23.