Διερεύνηση γνώσεων των μαθητών Λυκείου σε σχέση με τα ιστορικά στοιχεία της Φυσικής


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 21, 2023
Ιωάννης Καρδαράς
Γεωργία Τόλη
Βαΐτσα Τσακστάρα
Μαρία Καλλέρη
Περίληψη

Η διεθνής έρευνα έχει καταδείξει τη σπουδαιότητα της διδασκαλίας της Ιστορίας της Φυσικής στην πληρέστερη κατανόηση των εννοιών και των φαινομένων της Φυσικής από τους μαθητές. Παρόλα αυτά, στη σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασία, δε δίνεται η αρμόζουσα σημασία κατά τη διδασκαλία με αποτέλεσμα η γνώση που αποκτούν οι μαθητές να είναι ελλιπής. Σε αυτή την εργασία παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα της στατιστικής ανάλυσης  δεδομένων που ελήφθησαν μετά την επεξεργασία του ερωτηματολογίου που δόθηκε σε μαθητές/τριες τριών Λυκείων και είχε ως σκοπό τη διερεύνηση  της γνώσης των μαθητών σχετικά με σημαντικούς επιστήμονες της Φυσικής των οποίων οι ανακαλύψεις συνετέλεσαν σημαντικά στη διαμόρφωσή της.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 3. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΣΤΙΣ ΦΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Garcia, S., Hankins, A., & Sadaghiani, H. (2010). The impact of the history of physics on student attitude and conceptual understanding of physics. In AIP Conference Proceedings (Vol. 1289, No. 1, pp. 141-144). American Institute of Physics.
Henke, A., & Höttecke, D. (2015). Physics teachers’ challenges in using history and philosophy of science in teaching. Science & Education, 24, 349-385.
Irwin, A. R. (2000). Historical case studies: Teaching the nature of science in context. Science education, 84(1), 5-26.
Stefanidou, C., Psoma, V., & Skordoulis, C. (2020). Ptolemy’s experiments on refraction in science class. Physics Education, 55(3), 035027.
Teixeira, E. S., Greca, I. M., & Freire, O. (2012). The history and philosophy of science in physics teaching: A research synthesis of didactic interventions. Science & Education, 21, 771-796.