Spark: Indoor & outdoor δραστηριότητες STEAM στην προσχολική εκπαίδευση


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 25, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
STEAM Νηπιαγωγείο Προσχολική Εκπαίδευση
Μιχάλης Ιωάννου
Χαρίκλεια Θεοδωράκη
Περίληψη

Στο Νηπιαγωγείο και γενικότερα  την Προσχολική Εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια εντάσσεται ολοένα και περισσότερο η εκπαίδευση STEAM. Η παρούσα εργασία παρουσιάζει την διαδικασία σχεδιασμού και ανάπτυξης μιας σειράς δραστηριοτήτων STEAM για την προσχολική εκπαίδευση μέσα από το πρόγραμμα SPARK. Ειδικότερα, παρουσιάζει δραστηριότητες STEAM για την τάξη, καθώς και υπαίθριες δραστηριότητες STEAM που ακολουθούν τον Μηχανικό Σχεδιασμό, μια διαδικασία επίλυσης προβλημάτων. Επίσης, παρουσιάζονται οι δράσεις του προγράμματος και τα στάδια ανάπτυξης του υλικού, τα πρώτα αποτελέσματα από την πιλοτική εφαρμογή τους και τις επόμενες προεκτάσεις του.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 5. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ STEM ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ιωάννου, Μ. & Μουρουζίδου, Α. (2021).Εισαγωγή του Μηχανικού Σχεδιασμού στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο μέσα από Παραμύθι. 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, 19 - 21 Νοεμβρίου.
Ιωάννου, Μ. (2021). Εξ αποστάσεως STEAM στο Νηπιαγωγείο: Εμπειρίες και πρακτικές. Πανελλήνιο και Διεθνές Συνέδριο με θέμα: «Εκπαιδευτικοί & Εκπαίδευση STE(A)M - STE(A)M educators & education», 7 - 9 Μαΐου.
Καριώτογλου, Π. (2006). Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου Φυσικών Επιστημών. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Γράφημα.
Ραβάνης, Κ. (2003). Δραστηριότητες για το Νηπιαγωγείο από τον κόσμο της Φυσικής. Αθήνα: Δίπτυχο.
Bagiati, A. & Evangelou, D. (2016). Practicing Engineering while Building with Blocks: Identifying Engineering Thinking. European Early Childhood Education Research Journal, 24(1).
Berger, C. (2018) Creating an Engineering Design Process for the Preschool Classroom. Engineering is Elementary. Available at https://blog.eie.org/ (Last accessed 29/8/2023).
Malone, K. M., Tiarani, V., Irving. K. E., Kajfez, R., Lin, H., Giasi, T. and Edmiston, B. W. (2018). Engineering Design Challenges in Early Childhood Education: Effects on Student Cognition and Interest. European Journal of STEM Education, 3(3), 11.
Morrison, J. & Bartlett, B. (2009). STEM as a curriculum: An experimental approach.
National Research Council (NRC) (2009). Engineering in K-12 Education, Understanding the status and improving the prospects. Washington, DC: National Academies Press.
Pantoya, M. L., Aguirre-Munoz, Z. & Hunt, E.M. (2015). Developing An Engineering Identity In Early Childhood. American Journal of Engineering Education, 6(2), 61-68.
Sousa, D. A., & Pilecki, T. (2013). From STEM to STEAM: Using brain-compatible strategies to integrate the arts. Corwin Press.