Το αειφόρο Νηπιαγωγείο μελετά τους σεισμούς μέσα από την αξιοποίηση της εκπαιδευτικής ρομποτικής και τη συμμετοχή του στο δίκτυο σχολικών σεισμογράφων


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 26, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Δίκτυο Σχολικών Σεισμογράφων Αειφόρο Νηπιαγωγείο Εκπαίδευση STEAM Ρομποτική
Μαρία Τοπολιάτη
https://orcid.org/0009-0008-4647-0290
Αικατερίνη Πλακίτση
Περίληψη

Η έρευνα αυτή εστιάζεται στην εφαρμογή εκπαιδευτικής παρέμβασης που αφορά στη μελέτη του φαινομένου των σεισμών από μαθητές νηπιαγωγείου στο πλαίσιο συμμετοχής τους στο δίκτυο των σχολικών σεισμογράφων. Κατά τη φάση του σχεδιασμού και της υλοποίησης του προγράμματος πραγματοποιείται έρευνα δράσης, η οποία επικεντρώνεται παράλληλα στην επιλεκτική προσέγγιση στόχων της αειφόρου εκπαίδευσης. Ως μεθοδολογικά εργαλεία αξιοποιούνται η κοινωνικοπολιτισμική προσέγγιση στη διδακτική των φυσικών επιστημών, οι ψηφιακές τεχνολογίες, η εκπαιδευτική ρομποτική, η μηχανική, οι τέχνες και τα μαθηματικά. Το πλαίσιο έρευνας ολοκληρώνεται με τη διαδικασία συνολικής αποτίμησης και ηλεκτρονικής διάχυσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων από τους ίδιους τους μαθητές και την εκπαιδευτικό.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 5. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ STEM ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Cohen, L., Manion, L. (1994). Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας, Αθήνα: Μεταίχμιο Επιστήμες
Δημητρίου Α. (2009). Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Περιβάλλον, Αειφορία. Θεωρητικές και Παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Αθήνα, Επίκεντρο
Ματσαγγούρας, Η. (2004). Η Διαθεματικότητα στη Σχολική Γνώση. Εννοιοκεντρική Αναπλαισίωση και Σχέδια Εργασίας. Αθήνα: Γρηγόρης
Πλακίτση, Κ. (επιμ.) (2012) Κοινωνιογνωστικές και κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις στη διδακτική των φυσικών επιστημών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία.
Πλακίτση, Κ. (επιμ.) (2018). Η Θεωρία της Δραστηριότητας & Οι Φυσικές Επιστήμες. Μια νέα διάσταση στην STEAM εκπαίδευση. Αθήνα: Gutenberg
Ραβάνης, Κ. (1999). Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση: Διδακτική και γνωστική προσέγγιση. Αθήνα, Gutenberg.
Τοπολιάτη, Μ. (2015). Δημοκρατία και Συμμετοχή στο Αειφόρο Νηπιαγωγείο. Δημοσίευση στο συλλογικό τόμο με τίτλο: Διευρύνοντας τη δημοκρατία και τη συμμετοχή στις σχολικές κοινότητες, Αθήνα, Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, σελ. 41-46,
ΥΠΕΠΘ, (2014). Νέο Σχολείο (21ου αιώνα)-Νέο Πρόγραμμα Σπουδών-Οριζόντια Πράξη, ΕΣΠΑ 2014
Φλογαΐτη Ε. (2006). Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία. Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα.
American Association of Colleges of Teacher Education & the Partnership for 21st Century Skills. (2010). 21st century knowledge and skills in educator preparation. Blackboard: ETS, Intel, National Education Association, Microsoft and Pearson
Asghar, A. (2012) Informal Science Contexts: Implications for Formal Science Learning. LEARNing Landscapes, 5(2), p. 55-72
Ellinogermaniki Agogi, (2017), Schools Study Earthquakes Consortium. Epinoia S.A. https://seismo-lab.ea.gr/
Engeström, Y. (2001). Expansive Learning at Work: Toward an activity theoretical reconceptualization, Journal of Education and Work, 14:1, 133-156
Engeström, Y. (2019). Expansive Learning and Concept Formation: Cycles, Germ Cells and Formative Interventions. In Iscar Regional Conference, 19-24 March 2019, Ioannina, Greece
Roth, W.-M., Goulart, M. I. M., & Plakitsi, K. (2013). Science during early childhood: A Cultural-Historical Perspective. Dordrecht, The Netherlands: Springer
Unesco, (2017). Education for Sustainable Development Goals: learning objectives. Paris: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization
USESN, 2001. Shaking up America’s Classrooms: A Vision for Educational Seismology in the United States. Available online at: http://www.indiana.edu/~usesn/text/eos.html
Vygotsky, L. S. (1978). Mind in society: The development of higher psychological processes. In M. Cole, V. John-Steiner, S. Scribner, & E. Souberman (Eds.). Cambridge, MA: Harvard University Press.