Ανάπτυξη ταυτότητας διδασκαλίας Φυσικών Επιστημών από μελλοντικούς εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε κέντρο επιστήμης


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 25, 2023
Αιμιλία Μιχαηλίδη
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία εξετάζεται η αξιοποίηση ενός κέντρου επιστήμης ως περιβάλλοντος για την προετοιμασία μελλοντικών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης υπό το πρίσμα της ανάπτυξης ταυτότητας διδασκαλίας Φυσικών Επιστημών. Οι 15 φοιτητές/τριες ΠΤΔΕ που συμμετείχαν στην έρευνα ανέπτυξαν διερευνητικές   δραστηριότητες τις οποίες εφάρμοσαν στα πλαίσια οργανωμένων σχολικών επισκέψεων σε έναν εργαστηριακό χώρο μη τυπικής μάθησης. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν αποκαλύπτουν τις δυνατότητες που προσφέρουν αντίστοιχοι χώροι για την οικοδόμηση ταυτότητας διδασκαλίας Φυσικών Επιστημών καθώς και τις πτυχές της αναδυόμενης ταυτότητας διδασκαλίας ΦΕ που ενισχύονται.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 9. ΜΗ ΤΥΠΙΚΗ ΚΑΙ ΑΤΥΠΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Adams, J. D., & Gupta, P. (2017). Informal science institutions and learning to teach: An examination of identity, agency, and affordances. Journal of Research in Science Teaching, 54(1), 121-138. https://doi.org/10.1002/tea.21270
Avraamidou, L. (2014). Developing a reform-minded science teaching identity: The role of informal science environments. Journal of Science Teacher Education, 25, 823– 843. https://doi.org/10.1007/s10972-014-9395-y
Chen, J. L., & Mensah, F. M. (2018). Teaching contexts that influence elementary preservice teachers’ teacher and science teacher identity development. Journal of Science Teacher Education, 29(5), 420-439. https://doi.org/10.1080/1046560X.2018.1469187
Gunning, A. M., & Mensah, F. M. (2011). Preservice elementary teachers’ development of self-efficacy and confidence to teach science: A case study. Journal of Science Teacher Education, 22, 171–185. https://doi.org/10.1007/s10972-010-9198-8