Γνώσεις, στάσεις και συμπεριφορές μαθητών/μαθητριών της ΣΤ’ τάξης Δημοτικών σχολείων σχετικά με τη βιώσιμη ανάπτυξη


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 24, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
βιώσιμη ανάπτυξη συνείδηση για βιωσιμότητα ερωτηματολόγιο μαθητές δημοτικό σχολείο
Μυρτώ Κούτρα-Ηλιοπούλου
Αποστολία Γαλάνη
Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Αικατερίνη Πλακίτση
Ευαγγελία Μαυρικάκη
Περίληψη

Η συγκεκριμένη εργασία αποτελεί πιλοτική έρευνα  που στοχεύει να διερευνήσει  γνώσεις, στάσεις και συμπεριφορές μαθητών/μαθητριών της ΣΤ’ τάξης δημοτικών σχολείων σχετικές με τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και ειδικότερα υπό το πρίσμα της Συνείδησης για τη Βιωσιμότητα, βάσει του ορισμού της UNESCO σχετικά με τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Συλλέχθηκαν δεδομένα από 170 μαθητές και μαθήτριες σχολείων της Αττικής, ηλικίας 11-12 χρονών, στο τέλος της σχολικής χρονιάς ώστε όλοι οι συμμετέχοντες να έχουν διδαχθεί τις ίδιες έννοιες βάσει του Αναλυτικού Προγράμματος. Τα αποτελέσματα μας έδειξαν ότι οι μαθητές του δείγματος έχουν μέτρια προς υψηλή συνείδηση για τη βιωσιμότητα, ενώ γνώσεις, στάσεις και συμπεριφορές σχετικά με τη Βιώσιμη Ανάπτυξη δεν συσχετίζονται.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 2. ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Edwards, D. B., Sustarsic, M., Chiba, M., McCormick, M., Goo, M., & Perriton, S. (2020). Achieving and Monitoring Education for Sustainable Development and Global Citizenship: A Systematic Review of the Literature. Sustainability, 12(4), 1383. MDPI AG. http://dx.doi.org/10.3390/su12041383
Gericke, N., Boeve-de Pauw, J., Berglund, T., & Olsson, D. (2018). The Sustainability Consciousness Questionnaire: The theoretical development and empirical validation of an evaluation instrument for stakeholders working with sustainable development. Sustainable Development, 27(1), 35–49. https://doi.org/10.1002/sd.1859
Hans Kuhlemeier, Huub Van Den Bergh & Nijs Lagerweij (1999) Environmental Knowledge, Attitudes, and Behavior in Dutch Secondary Education, The Journal of Environmental Education, 30(2), 4-14. https://doi.org/10.1080/00958969909601864
Olsson, D., Gericke, N., & Chang Rundgren, S. N. (2015). The effect of implementation of education for sustainable development in Swedish compulsory schools – assessing pupils’ sustainability consciousness. Environmental Education Research, 22(2), 176–202. https://doi.org/10.1080/13504622.2015.1005057
UNESCO (2015). Rethinking Education: Towards a Global Common Good.
United Nations. (2015). Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development. Resolution adopted by the General Assembly on 25 September 2015.