Οι απόψεις των μαθητών για τη φύση της ηλιακής ακτινοβολίας και τη μέτρησή της. Διερεύνηση αυτών μέσω μιας διάταξης physical computing


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 26, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Ηλιακή ακτινοβολία, Arduino, πυρανόμετρο
Αριστοτέλης Γκιόλμας
Ζωγραφιά Παπαναγιώτου
Αλεξάνδρα-Τριανταφυλλιά Παπαναγιώτου
Αρτεμησία Στούμπα
Αικατερίνη Μπενίση
Άνθιμος Χαλκίδης
Ηλίας Μπόικος
Βασιλική Ψωμά
Γιάννα Κατσιαμπούρα
Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Περίληψη

Στην παρούσα εισήγηση παρουσιάζονται τα αποτελέσματα μίας εκπαιδευτικής εμπειρικής έρευνας σχετικά με τις απόψεις των μαθητών της Δ΄ Δημοτικού για την ηλιακή ακτινοβολία, την φύση της και τον τρόπο μέτρησής της. Μετά από μία διδακτική παρέμβαση με στόχο την κατανόηση της ηλιακής ακτινοβολίας και περιγραφής του τρόπου πρόσπτωσής της, οι μαθητές συμπληρώνουν ερωτηματολόγια και φύλλα εργασίας. Μέσα από την βιωματική προσέγγιση της έννοιας και μέσα από μέτρηση με βάση διατάξεις που στηρίζονται σε φυσικό προγραμματισμό (Αrduino) αποτυπώνεται η κατανόηση της ηλιακής ακτινοβολίας, στοιχείο βασικό για την κατανόηση του φαινομένου του θερμοκηπίου και των επιδράσεών του.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 5. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ STEM ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Παπαναγιώτου Z., Γκιόλμας, Α., Στούμπα, A., Σκορδούλης, K., Παπαναγιώτου, A.-T., Θεανώ, Λ. (2022). Διατάξεις με Arduino ως μέσο μέτρησης της θερμοκρασίας και της ηλιακής ακτινοβολίας. 3o Συνέδριο Scientix για την εκπαίδευση STEM, Αθήνα.
Παπαναγιώτου, Z., Παπαναγιώτου, A-T., Γκιόλμας, A., Στούμπα, A., Χαλκίδης, A., Κατσιαμπούρα, Γ., Σκορδούλης,
Κ. (2023). Πυρανόμετρο κατασκευασμένο με τεχνικές Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και η «διάχυσή» του σε κοινότητα χρηστών Φυσικού Προγραμματισμού. 4ο Συνέδριο «Ηλεκτρονική Μάθηση Ανοικτοί Πόροι», Αθήνα.
Francis, C., Boyes, E., Qualter, A., Stanisstreet M. (1993). Ideas of Elementary Students About Reducing the
«Greenhouse Effect». Science Education, 77,375-392.
Ibeh, F., Sombo, T., Chinedu, E., Azi, O., Ogonna, A., Ekpe, E., Akande, I. (2022). Correlating between global solar radiation and greenhouse gases over Nigeria. Journal of Physics, 2214, 12-30. IOP Publishing.
Koulaidis V. & Christidou V. (1999). Models of students’ thinking concerning the greenhouse effect and teaching implications, Science Education, 83, 559-576.
Pandey, K. & Katiyar, K. (2013). Solar radiation Models and measurement. Journal of Energy, 11.