Σχεδιαστικές αρχές κατασκευής διαδραστικών προσομοιώσεων


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 26, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
διαδραστική προσομοίωση σχεδιαστικές αρχές για κατασκευή προσομοιώσεων
Μιχαήλ Στεφανής
Ελένη Πετρίδου
Αναστάσιος Μολοχίδης
Περίληψη

Τις τελευταίες δεκαετίες, η ανάπτυξη και οι νέες δυνατότητες των τεχνολογικών μέσων έχουν οδηγήσει σε μια ολοένα αυξανόμενη χρήση διαδραστικών προσομοιώσεων στην σχολική τάξη με πολλαπλά θετικά αποτελέσματα. Καθώς όμως οι προσομοιώσεις βασίζονται σε ένα μαθηματικό μοντέλο της πραγματικότητας, κάποια σημαντικά στοιχεία του επιστημονικού πειραματισμού δεν αναπαρίστανται. Δύο στοιχεία που λείπουν από την πλειοψηφία των προσομοιώσεων είναι η έννοια του σφάλματος και η ύπαρξη μεταβλητών που δεν υπεισέρχονται σε νομοτέλεια. Στην παρούσα εργασία κατασκευάζονται προσομοιώσεις για διάφορα θέματα των φυσικών επιστημών που συμπεριλαμβάνουν αυτές τις νέες σχεδιαστικές αρχές.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Αναφορές
Abd-El-Khalick, F., BouJaoude, S., Duschl, R., Lederman, N. G., Mamlok-Naaman, R., Hofstein, A., Niaz, M., Treagust, D., Tuan, H.-I., (2004). Inquiry in science education: International perspectives. Science Education, 88 (3), 397–419. https://doi.org/10.1002/sce.10118.
Banda, H. J., & Nzabahimana, J. (2021). Effect of integrating physics education technology simulations on students’ conceptual understanding in physics: A review of literature. Physical Review Physics Education Research, 17 (2), 023108. https://doi.org/10.1103/PhysRevPhysEducRes.17.023108
Olympiou, G., & Zacharia, Z. C. (2012). Blending physical and virtual manipulatives: An effort to improve students’ conceptual understanding through science laboratory experimentation. Science Education, 96 (1), 21–47. https://doi.org/10.1002/sce.20463
Olympiou, G., Zacharias, Z., & deJong, T. (2013). Making the invisible visible: Enhancing students’ conceptual understanding by introducing representations of abstract objects in a simulation. Instructional Science, 41 (3), 575–596. https://doi.org/10.1007/s11251-012-9245-2
Rutten, N., van Joolingen, W., & Veen, J. (2012). The learning effects of computer simulations in science education. Computers & Education, 58, 136–153. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2011.07.017
Taramopoulos, A. & Psillos, D. (2017). Complex phenomena understanding in electricity through dynamically linked concrete and abstract representations. Journal of Computer Assisted Learning 33 (2): 151-163. https://doi.org/10.1111/jcal.12174