Σχεδιάζοντας και πραγματοποιώντας κιναισθητικές μαθησιακές δραστηριότητες για έννοιες της Μηχανικής


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Οκτ 2, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Κιναισθητική Μάθηση, Σωματική Εμπλοκή, Μηχανική Kinesthetic Learning, Bodily Engagement, Mechanics
Αντώνιος Χριστονάσης
Κωνσταντίνος Κώτσης
Περίληψη

Έρευνες δεκαετιών υποστηρίζουν τα οφέλη της κίνησης για την σωματική και γνωστική ανάπτυξη του ανθρώπου, ωστόσο, αυτή η σύνδεση εξακολουθεί να μην αναγνωρίζεται σημαντικά στο σχολικό περιβάλλον. Θεωρώντας ελπιδοφόρα τα στοιχεία της υπάρχουσας βιβλιογραφίας για την μάθηση μέσω της σωματικής δράσης, σκοπός του εργαστηρίου είναι ο σχεδιασμός και η εφαρμογή δραστηριοτήτων που προσεγγίζουν κιναισθητικά έννοιες της Μηχανικής. Η επιλογή του συγκεκριμένου περιεχομένου αποφασίστηκε λόγω της άμεσης σύνδεσής του με το ανθρώπινο σώμα και της συσχέτισής του με εμπειρίες από την καθημερινή ζωή. Μέσω του βιωματικού αυτού εργαστηρίου, προτάσσεται πως οι προσχεδιασμένες στοχοθετημένες σωματικές ενέργειες διαμορφώνουν τη νοητική εμπειρία των εκπαιδευομένων και παράλληλα προωθείται η ανάγκη για μάθηση σε χώρους εκτός της σχολικής αίθουσας, δομημένης γύρω από πραγματικά προβλήματα της καθημερινής ζωής.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Αναφορές
Ayotte-Beaudet, J. P., Potvin, P., Lapierre, H. G., & Glackin, M. (2017). Teaching and Learning Science Outdoors in Schools’ Immediate Surroundings at K-12 Levels: A Meta-Synthesis. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 13(8). https://doi.org/10.12973/eurasia.2017.00833a
Begel, A., Garcia, D. D., & Wolfman, S. A. (2004). Kinesthetic learning in the classroom. ACM SIGCSE Bulletin, 36(1), 183–184. https://doi.org/10.1145/1028174.971367
Depaepe, M. (1997). Demythologizing the educational past: An endless task in history of education. Historical Studies in Education/Revue d'histoire de l'éducation, 208-223.
Prochner, L. (2010). A History of Early Childhood Education in Canada, Australia, and New Zealand (Illustrated ed.). UBC Press.
Erwin, H. E., Beighle, A., Morgan, C. F., & Noland, M. (2011). Effect of a Low-Cost, Teacher-Directed Classroom Intervention on Elementary Students’ Physical Activity. Journal of School Health, 81(8), 455–461. https://doi.org/10.1111/j.1746-1561.2011.00614.x
Holt, E., Bartee, T., & Heelan, K. (2013). Evaluation of a Policy to Integrate Physical Activity Into the School Day. Journal of Physical Activity and Health, 10(4), 480–487. https://doi.org/10.1123/jpah.10.4.480
Jeronen, E., Palmberg, I., & Yli-Panula, E. (2016). Teaching Methods in Biology Education and Sustainability Education Including Outdoor Education for Promoting Sustainability—A Literature Review. Education Sciences, 7(1), 1. https://doi.org/10.3390/educsci7010001
Mobley, K., & Fisher, S. (2014). Ditching the Desks: Kinesthetic Learning in College Classrooms. The Social Studies, 105(6), 301–309. https://doi.org/10.1080/00377996.2014.951471
Nathan, M. J. (2021). Foundations of Embodied Learning: A Paradigm for Education (1st ed.). Routledge.
Osgood-Campbell, E. (2015). Investigating the Educational Implications of Embodied Cognition: A Model Interdisciplinary Inquiry in Mind, Brain, and Education Curricula. Mind, Brain, and Education, 9(1), 3–9. https://doi.org/10.1111/mbe.12063
Stull, A. T., Gainer, M. J., & Hegarty, M. (2018). Learning by enacting: The role of embodiment in chemistry education. Learning and Instruction, 55, 80–92. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2017.09.008
van Dijk-Wesselius, J. E., van den Berg, A. E., Maas, J., & Hovinga, D. (2020). Green Schoolyards as Outdoor Learning Environments: Barriers and Solutions as Experienced by Primary School Teachers. Frontiers in Psychology, 10. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.02919