Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα διερευνητικής μάθησης για τη δημόσια υγεία


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 27, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Ψηφιακά Μαθησιακά Αντικείμενα Μάθηση μέσω διερεύνησης Δημόσια Υγεία
Δημήτρης Χαλκίδης
Γεωργία Ιατράκη
Παύλος Γκαϊντατζής
Αναστάσιος Μικρόπουλος
Περίληψη

Στο πλαίσιο του προγράμματος εκπαίδευσης στης Φυσικές Επιστήμες PAFSE, αναπτύχθηκαν 24 νέα διαδραστικά και δυναμικά Ψηφιακά Μαθησιακά Αντικείμενα, όπως προσομοιώσεις, οπτικοποιήσεις, εννοιολογικοί χάρτες, χάρτες, χρονογραμμές και περιβάλλοντα κριτικής ανάγνωσης πηγών. Εστιάζουν σε κοινωνικοεπιστημονικά ζητήματα σχετιζόμενα με τη Δημόσια Υγεία και τις μεταδοτικές ασθένειες, αναδεικνύουν πολλαπλές αναπαραστάσεις των Φυσικών Επιστημών, αναδεικνύουν διεπιστημονικές συνδέσεις και τη σημασία των Μαθηματικών στις Φυσικές Επιστήμες. Είναι διαθέσιμα στο αποθετήριο Photodentro PAFSE στην αγγλική και ελληνική γλώσσα. Το εργαστήριο απευθύνεται σε ερευνητές και εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και αποσκοπεί στην εξοικείωση των συμμετεχόντων με το παραχθέν λογισμικό και την ενσωμάτωσή του στο πλαίσιο διερευνητικής μάθησης με συμμετοχικές τεχνικές όπως η δομημένη διερεύνηση, η καθοδηγούμενη διερεύνηση, η επιχειρηματολογία, η επίλυση προβλήματος και η λήψη αποφάσεων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 8. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΦΕ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Λήψεις
Αναφορές
Κουμαράς, Π. (2017). Διδάσκοντας Φυσική αύριο … με στόχο την καλλιέργεια γνώσεων και ικανοτήτων για τη ζωή. Gutenberg, Αθήνα.
Τζιμογιάννης, Α. (2019). Ψηφιακές Τεχνολογίες και Μάθηση του 21ου αιώνα. Κριτική, Αθήνα.
Φλογαΐτη, Ε., Λιαράκου, Γ., & Γαβριλάκης, Κ. (2021). Συμμετοχικές μέθοδοι διδασκαλίας και μάθησης: Εφαρμογές στην εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία. Πεδίο, Αθήνα.
Ampatzidis, G., & Armeni, A. (2022). Designing a learning environment to teach about COVID-19/Σχεδιασμός ενός μαθησιακού περιβάλλοντος διδασκαλίας για τη νόσο COVID-19. Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, 11(8Β), 169-175.
Banchi, H., & Bell, R. (2008). The many levels of inquiry. Science and Children, 46(2), 26.
Chalkidis, D., Santos, C., & Mikropoulos, T. A. (2022). Partnerships for Science Education: Public health education and awareness with digital technologies. 13th Conference of European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB), 29th August – 2nd September, Nicosia, Cyprus.
Chinn, D. (2011). Critical health literacy: A review and critical analysis. Social Science & Medicine, 73(1), 60-67.
Constantinou, C. P., Tsivitanidou, O. E., & Rybska, E. (2018). What is inquiry-based science teaching and learning?. Ιn Professional Development for Inquiry-based Science Teaching and Learning (pp. 1-23). Springer.
Courtenay, K., & Perera, B. (2020). COVID-19 and people with intellectual disability: Impacts of a pandemic. Irish Journal of Psychological Medicine, 37(3), 231-236. https://doi.org/10.1017/ipm.2020.45
Delgado, P., Ávila, V., Fajardo, I., & Salmerón, L. (2019). Training young adults with intellectual disability to read critically on the internet. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 32(3), 666–677. https://doi.org/10.1111/jar.12562
Freedman, D. A., Bess, K. D., Tucker, H. A., Boyd, D. L., Tuchman, A. M., & Wallston, K. A. (2009). Public health literacy defined. American Journal of Preventive Medicine, 36(5), 446-451.
Gaintatzis, P., Chalkidis, D., Iatraki, G., Mikropoulos T. A., Megalou, E., & Santos, C. (2023). Designing Digital Learning Objects for Public Health. Στο 4ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέριο Ηλεκτρονική Μάθηση και Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι - Πρακτικά Εργασιών (σ. 21-23). Αθήνα.
Jonassen, D. H., Carr, C., & Yueh, H. P. (1998). Computers as mindtools for engaging learners in critical thinking. TechTrends, 43(2), 24-32.
Jonassen, D., & Cho, Y. H. (2008). Externalizing mental models with mindtools. In Understanding Models for Learning and Instruction (pp. 145-159). Springer, Boston.
Mallidis-Malessas, P., Iatraki, G., & Mikropoulos, T. A. (2021). Teaching Physics to Students With Intellectual Disabilities Using Digital Learning Objects. Journal of Special Education Technology. https://doi.org/10.1177/01626434211054441
Nutbeam, D. (2019). Health education and health promotion revisited. Health Education Journal, 78(6), 705-709.
Paakkari, L., & Okan, O. (2020). COVID-19: health literacy is an underestimated problem. The Lancet Public Health, 5(5), e249-e250.