Η τήξη στο νηπιαγωγείο μέσα από ένα πρόγραμμα STEAM για τον κύκλο του νερού
Δημοσιευμένα:
Sep 25, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
STEAM Νηπιαγωγείο Θερμικά φαινόμενα
Περίληψη
Τα θερμικά φαινόμενα στην Προσχολική Εκπαίδευση έχουν μεγάλο ενδιαφέρον καθώς τα παιδιά διαμορφώνουν έννοιες, ιδέες και κατασκευάζουν μοντέλα για τον κόσμο που τα περιβάλλει. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται η πρώτη φάση ενός προγράμματος STEAM για τον κύκλο του νερού. Ειδικότερα, παρουσιάζονται οι δραστηριότητες και τα πρώτα αποτελέσματα από τις δραστηριότητες που αφορούν την τήξη και το λιώσιμο των πάγων. Τέλος, φάνηκε πως η προσέγγιση STEAM, μέσα από την αξιοποίηση του Μηχανικού Σχεδιασμού, για την εισαγωγή δραστηριοτήτων για τα θερμικά φαινόμενα στο νηπιαγωγείο είχε θετικά αποτελέσματα.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 5. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ STEM ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ιωάννου, Μ. & Μουρουζίδου, Α. (2021).Εισαγωγή του Μηχανικού Σχεδιασμού στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο μέσα από Παραμύθι. 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, 19 - 21 Νοεμβρίου.
Ιωάννου, Μ. (2021). Εξ αποστάσεως STEAM στο Νηπιαγωγείο: Εμπειρίες και πρακτικές. Πανελλήνιο και Διεθνές Συνέδριο με θέμα: «Εκπαιδευτικοί & Εκπαίδευση STE(A)M - STE(A)M educators & education», 7 - 9 Μαΐου.
Ραβάνης, Κ. (2003). Δραστηριότητες για το Νηπιαγωγείο από τον κόσμο της Φυσικής. Αθήνα: Δίπτυχο.
National Research Council (NRC) (2009). Engineering in K-12 Education, Understanding the status and improving the prospects. Washington, DC: National Academies Press.
Ravanis, K. (Ed.) (2022). Early Childhood Science Education: Research trends in learning and teaching. MDPI.
Ravanis, K., Kambouri, M., Jameau, A., & Boilevin, J.-M. (2022). Teaching interaction strategies with children 5-6 years in the mental construction of a Precursor Model: the case of water state changes. In J.-M. Boilevin, A. Delserieys & K. Ravanis (Eds.), Precursor Models for teaching and learning Science during early childhood (pp. 95-110). Springer.
Roberts, A. (2012). A Justification for STEM Education. Technology and Engineering Teacher.
Rockland, R., Bloom, D. S., Carpinelli, J., Burr-Alexander, L., Hirsch, L. S., & Kimmel, H. (2010). Advancing the "E" in K12 STEM Education. Journal of Technology Studies, 36(1), 53-64.
Sullivan, A., Kazakoff, E. R., & Bers, M. U. (2013). The wheels on the bot go round and round: Robotics curriculum in pre-kindergarten. Journal of Information Technology Education: Innovations in Practice, 12, 203–219.