Επισκόπηση και ανάλυση σύγχρονων δημοσιευμένων εφαρμογών για τη διδασκαλία της Φυσικής υπό το πρίσμα του καθολικού σχεδιασμού για τη μάθηση
Περίληψη
Η παρούσα εργασία επιδιώκει να διερευνήσει κατά πόσο βέλτιστες πρακτικές στη διδασκαλία της Φυσικής που έχουν δημοσιευθεί ως άρθρα εφαρμογών σε έγκριτο διεθνές επιστημονικό περιοδικό με έμφαση στη δημοσίευση καλών πρακτικών, ανταποκρίνονται στο γενικότερο αίτημα και την ανάγκη για ένταξη πιο συμπεριληπτικών πρακτικών στη διδασκαλία και τη μάθηση. Για το σκοπό αυτό αναλύθηκαν 19 δημοσιευμένα άρθρα στο επιστημονικό περιοδικό Physics Teacher που αφορούν διδακτικούς σχεδιασμούς και προτάσεις για την διδασκαλία της Φυσικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, υπό το πρίσμα του Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση (ΚαΣΜα). Η ανάλυση των άρθρων έγινε με χρήση των Κατευθυντήριων Οδηγιών του ΚαΣΜα και τα αποτελέσματα της ανάλυσης έγιναν αντικείμενο στατιστικής επεξεργασίας. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν ισχυρά και αδύναμα σημεία των πρακτικών αυτών, που με τη σειρά τους φανερώνουν την ανάγκη για διαμόρφωση πιο συμπεριληπτικών πρακτικών στη διδασκαλία και τη μάθηση της Φυσικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθώς και την ανάγκη να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην χρήση συμπεριληπτικών πλαισίων σχεδιασμού, όπως του ΚαΣΜα, για το σχεδιασμό περιβαλλόντων μάθησης χωρίς αποκλεισμούς στις Φυσικές Επιστήμες.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 20. ΕΙΔΙΚΗ Ή/ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ