Λογοτεχνία και Φυσικές Επιστήμες: Η Μαρί Κιουρί μέσα από την ψηφιακή αφήγηση


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Οκτ 4, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
ψηφιακή αφήγηση, λογοτεχνία, δημοτικό σχολείο, φυσικές επιστήμες
Σοφία Καραγιάννη
Μαίρη Πασπαλιάρη
Βασιλική Ιωακειμίδου
https://orcid.org/0000-0003-2262-9806
Παναγιώτης Πήλιουρας
Περίληψη

Η ψηφιακή αφήγηση αποτελεί έναν εναλλακτικό τρόπο αφήγησης ιστοριών. Ταυτόχρονα, είναι ένα εκπαιδευτικό εργαλείο που διευκολύνει τη διδασκαλία και ενισχύει τη μάθηση. Οι μαθητές/ήτριες  εξασκούνται σε δεξιότητες του 21ου αιώνα, αξιοποιώντας την ψηφιακή αφήγηση που αφενός ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντά τους και αφετέρου στις επιταγές της σύγχρονης ψηφιακής κοινωνίας. Μέσα από λογοτεχνικά κείμενα, καθώς και τη συνεργατική και διερευνητική μάθηση, οι μαθητές/ήτριες έρχονται σε επαφή με τη ζωή και το έργο της Μαρίας Κιουρί, ανακαλύπτουν τη συμβολή της στην επιστήμη και δημιουργούν ένα ψηφιακό παραμύθι. Το αποτέλεσμα αυτής της δράσης είναι οι μαθητές/ήτριες να γνωρίσουν τη σπουδαία επιστήμονα αναπτύσσοντας ταυτόχρονα ένα σύνολο δεξιοτήτων γραμματισμού κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού, της δημιουργίας και της παρουσίασης της ψηφιακής τους ιστορίας.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 3. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΣΤΙΣ ΦΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Craft, A. (2000). Creativity Across the Primary Curriculum: Farming and Developing Practice. London & New York: Routledge.
Gakhar, S., & Thompson, A. (2007). Digital storytelling: Engaging, communicating, and collaborating. In C. Crawford, R. Carlsen, K. McFerrin, J. Price, R. Weber & D. Willis (eds.), Proceedings of Society for Information Technology and Teacher Education International Conference 2007 (pp. 607-612). Chesapeake, VA: AACE.
Γκουτσιουκώστα, Ζ. (2015). Ψηφιακή αφήγηση: Ένα πολλά υποσχόμενο διδακτικό εργαλείο για τη γόνιμη ενσωμάτωση των Τ.Π.Ε. στη διδακτική της Λογοτεχνίας. Στο Β. Δαγδιλέλης, Α. Λαδιάς, Κ. Μπίκος, Ε. Ντρενογιάννη, Μ. Τσιτουρίδου (επιμ.), Πρακτικά Εργασιών 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Ένταξη των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία» της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης ΤΠΕ στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ).
Kearney, M. (2011). A learning design for student generated digital storytelling. Learning, Media and Technology 36 (2), σσ. 169 -188.
Lathem, S. (2005). Learning communities and digital storytelling: New media for ancient tradition. In Society for Information Technology & Teacher Education International Conference (pp. 2286-2291). Association for the Advancement of Computing in Education (AACE).
Nikolajeva, M. (2013). Picturebooks and emotional literacy. The Reading Teacher, 67 (4), σσ. 249-254
O’Byrne, W. I., Houser, K., Stone, R., & White, M. (2018). Digital storytelling in early childhood: Student illustrations shaping social interactions. Frontiers in Psychology, 9
Piliouras, P., Siakas, S., & Seroglou, F. (2011). Pupils produce their own narratives inspired by the history of science: Animation movies concerning the geocentric-heliocentric debate. Science & Education, 20(7), σσ. 761-795
Robin, B. (2006). The educational uses of digital storytelling. In C. Crawford, R. Carlsen, K. McFerrin, J. Price, R. Weber & D. Willis (eds.), Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2006 (pp. 709-716). Chesapeake, VA: AACE
Robin, B. R. (2008). Digital storytelling: A powerful technology tool for the 21st century classroom. Theory into practice, 47(3), 220-228.
Robin, B. R. & McNeil, SG. (2012). What educators should know about teaching digital storytelling. Digital Education Review (22), 37-51.
Ιωακειμίδου, Β., Βλαχοστέργιου, Κ., Σούρρας, Θ., Λιόπα, Ν., Κοκκινιά, Θ., Σούλα, Ε., & Τσαλαμπαμπούνη (2021). Εξ αποστάσεως σχολική εκπαίδευση και ψηφιακή αφήγηση: η υλοποίηση εν μέσω πανδημίας ενός εκπαιδευτικού προγράμματος με θέμα τη συμπερίληψη. Ανοικτή Εκπαίδευση, Open Education: The Journal for Open and Distance Education Technology, Τόμ. 17 (1), 76-101. ISSN 1791-9312 Διαθέσιμο στο https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/openjournal/article/view/26329/21593.
Τσιλιμένη, Τ. (2007). Η Αφήγηση στη σύγχρονη εποχή: Γενική και Ειδική Θεώρηση. Δυνατότητες και περιορισμοί για μια" νέα" συνάντηση του σύγχρονου ανθρώπου με την προφορική τέχνη του λόγου. Στο Εργαστήριο Λόγου Πολιτισμού Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Αφήγηση και Π.Ε.: Κείμενα Διημερίδας στο ΚΠΕ Ανατ. Ολύμπου, (σσ. 17-26).