Μελέτη της εμφάνισης της ημιτονοειδούς συνάρτησης στα σχολικά εγχειρίδια των Μαθηματικών και της Φυσικής στο Γενικό Λύκειο
Περίληψη
Η παρούσα εργασία εστιάζει στη μελέτη της ημιτονοειδούς συνάρτησης στα σχολικά εγχειρίδια των Μαθηματικών και της Φυσικής του Γενικού Λυκείου. Σκοπός της εργασίας, αρχικά, είναι να καταγράψει συστηματικά τις εμφανίσεις των αναπαραστάσεων της συνάρτησης στο περιεχόμενο των εγχειριδίων και σε δεύτερο στάδιο να διερευνήσει τους μετασχηματισμούς της σε επίπεδο επεξεργασίας, μετατροπής και σύνθετου μετασχηματισμού. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν πως η ημιτονοειδής συνάρτηση στα Μαθηματικά εμφανίζεται κυρίως μονό-λειτουργικά σε δραστηριότητες επιπέδου διαδικαστικής γνώσης και τυποποιημένης προσέγγισης, ενώ δεν αναδεικνύεται ο διεπιστημονικός της χαρακτήρας. Στη Φυσική και στις δραστηριότητες που εμπλέκεται η συνάρτηση, φαίνεται να εμφανίζεται σε μεγαλύτερο βαθμό, πολύ-λειτουργικά, όπου ενεργοποιούνται περισσότερα από ένα μητρώα αναπαράστασης, ευνοώντας τον γνωστικό τους συντονισμό.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 15. ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΑ ΣΤΙΣ Φ.Ε. ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ