Καλλιέργεια των κοινωνικών-αειφορικών αξιών στην περιβαλλοντική εκπαίδευση/εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη μέσα από επίμαχα τοπικά ζητήματα. Η περίπτωση της απολιγνιτοποίησης στη Δυτική Μακεδονία


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 29, 2023
Ελένη Θεοφανίδου
Πηνελόπη Παπαδοπούλου
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία διερευνώνται οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για το αξιακό πλαίσιο της αειφορίας καθώς και το εάν τα προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΠΕ/ΕΑΑ) που σχετίζονται με επίμαχα τοπικά ζητήματα, όπως η απολιγνιτοποίηση στη Δυτική Μακεδονία, μπορούν να προωθήσουν τις αξίες αυτές συμβάλλοντας στην ενεργό πολιτειότητα και στη συμμετοχή των μαθητών σε διαδικασίες λήψης αποφάσεων στο μέλλον. Η έρευνα διενεργήθηκε μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων με 18 εκπαιδευτικούς σύμφωνα με την προσέγγιση της Θεμελιωμένης Θεωρίας (ΘΘ). Τα ευρήματα έδειξαν ότι η ΠΕ/ΕΑΑ και οι εκπαιδευτικοί συμβάλλουν θετικά προς αυτήν την κατεύθυνση παρόλο που η εκπόνηση προγραμμάτων σχετιζόμενα με ακανθώδη ζητήματα της τοπικής κοινωνίας αποτελεί δύσκολο εγχείρημα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 19. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Τσιώλης, Γ. (2014). Μέθοδοι και τεχνικές ανάλυσης στην ποιοτική κοινωνική έρευνα. Αθήνα: Κριτική ΑΕ.
Φλογαΐτη, Ε. (2011). Εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία. Αθήνα: Πεδίο.
Agirreazkuenaga, L. (2019). Embedding Sustainable Development Goals in education. Teachers’ perspective about education for sustainability in the Basque autonomous community. Sustainability, 11, 1496-1513.
Carley, S. & Konisky, D.M. (2020). The justice and equity implications of the clean energy transition. Nature Energy, 5, 569–577.
Činčera, J., Johnson, B., Kroufek, R. & Šimonová, P. (2020). Values education in outdoor Environmental Education programs from the perspective of practitioners. Sustainability, 12 (11):4700. https://doi.org/10.3390/su12114700
Healy, N. & Barry, J. (2017). Politicizing energy justice and energy system transitions: Fossil fuel divestment and a “just transition”. Energy Policy, 108, 451–459.
UNESCO. (2020). Education for Sustainable Development: A Roadmap (ESD 2030). Paris: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. Ανακτήθηκε από: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000374802.