Στατιστική, γεωγραφία και ΤΠΕ. Μπορούν να πορευτούν μαζί; Απόψεις μαθητών/τριών Β/θμιας εκπαίδευσης


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Οκτ 2, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Στατιστικός γραμματισμός Γεωχωρικός γραμματισμός ΤΠΕ
Ουρανία Ρίζου
Αικατερίνη Κλωνάρη
Νικόλαος Αποστολέλλης
Χαράλαμπος-Γεράσιμος Ρίζος
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται οι απόψεις μαθητών/τριών Β/θμιας εκπαίδευσης, απέναντι στον στατιστικό, γεωχωρικό και ψηφιακό γραμματισμό. Στη μελέτη περίπτωσης συμμετείχαν 41 μαθητές και μαθήτριες σχολικής μονάδας του Νομού Λέσβου, οι οποίοι/ες χρησιμοποιώντας την πιλοτική ψηφιακή πλατφόρμα statistics4school.eu ολοκλήρωσαν τις δραστηριότητες ενός κατάλληλα διαμορφωμένου εκπαιδευτικού σεναρίου. Τα συνδυασμένα αποτελέσματα έδειξαν ότι θεωρούν πως η συμβολή της πιλοτικής πλατφόρμας στην υλοποίηση των δραστηριοτήτων, χρησιμοποιώντας την καθοδηγούμενη ανακαλυπτική μάθηση ως μέθοδο διδασκαλίας, ήταν εύστοχη καθώς η διαθεματική προσέγγιση της Στατιστικής με τη Γεωγραφία μέσω των ΤΠΕ μπορεί να υποστηρίξει την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και την καλλιέργεια των προαναφερθέντων γραμματισμών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 8. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΦΕ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ρίζου, Ο. 2023. Δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και διαχείρισή του μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας: Χρήση στατιστικών πακέτων και γεωχωρικών δεδομένων στη Β/θμια Εκπαίδευση. Διδακτορική Διατριβή, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Τμήμα Γεωγραφίας. http://dx.doi.org/10.12681/eadd/53380
Alseelawi, N. S., Adnan, E. K., Xazim, H. T., ALRikabi, H. S. & Nasser, K., W. (2020). Design and Implementation of an E-learning Platform Using N-Tier Architecture. International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM), 14(6), 171-185. https://doi.org/10.3991/ijim.v14i06.14005
Cohen, L., Manion, L. & Mortison, K. (2017). Research methods in education. 8th edition. Abingdon UK & New York: Routledge. eBook. https://doi.org/10.4324/9781315456539
Dawson, V., Eilam, E., Tolppanen, S., Ben Zvi Assaraf, O., Gokpinar, T., Goldman, D., Putri, G. A. P., Subiantoro, A., A. W., White, P. & Quinton, H. W. (2022). A cross-country comparison of climate change in middle school science and geography curricula. International Journal of Science Education, 44(9), 1379-1398. https://doi.org/10.1080/09500693.2022.2078011
Gagnier, K. M. & Fisher, K. R. (2020). Unpacking the Black Box of Translation: A framework for infusing spatial thinking into curricula. Cognitive Research: Principles and Implications, 5(1), 1-19. https://doi.org/10.1186%2Fs41235-020-00222-9
Gal, I. (2002). Adults' statistical literacy: Meanings, components, responsibilities. International statistical review, 70(1), 1-25. https://doi.org/10.2307/1403713
Granados-Sánchez, J. (2022). Levels of Transformation in Sustainable Curricula: The Case of Geography Education. Sustainability, 14, 4481, 1-23. https://doi.org/10.3390/su14084481
Johannssen, A., Chukhrova, N., Schmal, F. & Stabenow, K. (2021). Statistical Literacy—Misuse of Statistics and Its Consequences. Journal of Statistics and Data Science Education, 00(0), 1-9. https://doi.org/10.1080/10691898.2020.1860727
Ridgway, J., Ridgway, R. & Dickens, C. (2022). Civic Statistics in context: mapping the global evidence ecosystem. In: J. Ridgway (ed.), Statistics for Empowerment and Social Engagement: teaching Civic Statistics for informed citizenship. Springer.