Στατιστική, γεωγραφία και ΤΠΕ. Μπορούν να πορευτούν μαζί; Απόψεις μαθητών/τριών Β/θμιας εκπαίδευσης


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Οκτ 2, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Στατιστικός γραμματισμός Γεωχωρικός γραμματισμός ΤΠΕ
Ουρανία Ρίζου
Αικατερίνη Κλωνάρη
Νικόλαος Αποστολέλλης
Χαράλαμπος-Γεράσιμος Ρίζος
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται οι απόψεις μαθητών/τριών Β/θμιας εκπαίδευσης, απέναντι στον στατιστικό, γεωχωρικό και ψηφιακό γραμματισμό. Στη μελέτη περίπτωσης συμμετείχαν 41 μαθητές και μαθήτριες σχολικής μονάδας του Νομού Λέσβου, οι οποίοι/ες χρησιμοποιώντας την πιλοτική ψηφιακή πλατφόρμα statistics4school.eu ολοκλήρωσαν τις δραστηριότητες ενός κατάλληλα διαμορφωμένου εκπαιδευτικού σεναρίου. Τα συνδυασμένα αποτελέσματα έδειξαν ότι θεωρούν πως η συμβολή της πιλοτικής πλατφόρμας στην υλοποίηση των δραστηριοτήτων, χρησιμοποιώντας την καθοδηγούμενη ανακαλυπτική μάθηση ως μέθοδο διδασκαλίας, ήταν εύστοχη καθώς η διαθεματική προσέγγιση της Στατιστικής με τη Γεωγραφία μέσω των ΤΠΕ μπορεί να υποστηρίξει την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και την καλλιέργεια των προαναφερθέντων γραμματισμών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 8. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΦΕ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Λήψεις
Αναφορές
Ρίζου, Ο. 2023. Δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και διαχείρισή του μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας: Χρήση στατιστικών πακέτων και γεωχωρικών δεδομένων στη Β/θμια Εκπαίδευση. Διδακτορική Διατριβή, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Τμήμα Γεωγραφίας. http://dx.doi.org/10.12681/eadd/53380
Alseelawi, N. S., Adnan, E. K., Xazim, H. T., ALRikabi, H. S. & Nasser, K., W. (2020). Design and Implementation of an E-learning Platform Using N-Tier Architecture. International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM), 14(6), 171-185. https://doi.org/10.3991/ijim.v14i06.14005
Cohen, L., Manion, L. & Mortison, K. (2017). Research methods in education. 8th edition. Abingdon UK & New York: Routledge. eBook. https://doi.org/10.4324/9781315456539
Dawson, V., Eilam, E., Tolppanen, S., Ben Zvi Assaraf, O., Gokpinar, T., Goldman, D., Putri, G. A. P., Subiantoro, A., A. W., White, P. & Quinton, H. W. (2022). A cross-country comparison of climate change in middle school science and geography curricula. International Journal of Science Education, 44(9), 1379-1398. https://doi.org/10.1080/09500693.2022.2078011
Gagnier, K. M. & Fisher, K. R. (2020). Unpacking the Black Box of Translation: A framework for infusing spatial thinking into curricula. Cognitive Research: Principles and Implications, 5(1), 1-19. https://doi.org/10.1186%2Fs41235-020-00222-9
Gal, I. (2002). Adults' statistical literacy: Meanings, components, responsibilities. International statistical review, 70(1), 1-25. https://doi.org/10.2307/1403713
Granados-Sánchez, J. (2022). Levels of Transformation in Sustainable Curricula: The Case of Geography Education. Sustainability, 14, 4481, 1-23. https://doi.org/10.3390/su14084481
Johannssen, A., Chukhrova, N., Schmal, F. & Stabenow, K. (2021). Statistical Literacy—Misuse of Statistics and Its Consequences. Journal of Statistics and Data Science Education, 00(0), 1-9. https://doi.org/10.1080/10691898.2020.1860727
Ridgway, J., Ridgway, R. & Dickens, C. (2022). Civic Statistics in context: mapping the global evidence ecosystem. In: J. Ridgway (ed.), Statistics for Empowerment and Social Engagement: teaching Civic Statistics for informed citizenship. Springer.