Εκπαίδευση STEM και επιστημονικές πρακτικές: Η περίπτωση του προγράμματος «Διάχυση STEM»


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 22, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
επιστημονικές πρακτικές εκπαίδευση STEM
Κωνσταντίνα Στεφανίδου
https://orcid.org/0000-0002-2509-7764
Βασίλης Μιχαλόπουλος
Ηλίας Μπόικος
Αχιλλέας Μανδρίκας
Άνθιμος Χαλκίδης
Μαρία Χατζάκη
Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία διερευνάται η εξοικείωση των μαθητών δημοτικού σχολείου με τις πρακτικές της επιστήμης μετά την πραγματοποίηση συγκεκριμένου  προγράμματος STEM. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα STEM εστιάζει στη συλλογή, ανάλυση, σύγκριση δεδομένων από διαφορετικές πηγές – μετεωρολογικούς σταθμούς και δίνει στους μαθητές την ευκαιρία να «ασκήσουν» αρκετές από τις επιστημονικές πρακτικές. Τα πρώτα ευρήματα της έρευνας είναι συγκρατημένα θετικά σε ό,τι αφορά την ενίσχυση των μαθητών να αναγνωρίζουν και να αξιοποιούν συγκεκριμένες επιστημονικές πρακτικές όπως η ανάπτυξη και χρήση μοντέλων, η ανάλυση και ερμηνεία δεδομένων και η χρήση των μαθηματικών. 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 5. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ STEM ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Mayring, P. (2014). Qualitative content analysis: theoretical foundation, basic procedures and software solution. Klagenfurt. https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0168-ssoar-395173
NGSS Lead States. 2013. Next Generation Science Standards: For States, By States. Washington, DC: The National Academies Press.