Διδασκαλία εννοιών Φυσικών Επιστημών και καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων κατά την προετοιμασία μαθητών Δευτεροβάθμιας σε διαγωνισμό STEM


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 22, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
έννοιες φυσικών επιστημών ήπιες δεξιότητες εκπαίδευση STEM
Άννα Κουμαρά
Χαρίτων Πολάτογλου
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται η διδασκαλία εννοιών των Φυσικών Επιστημών και καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων κατά την προετοιμασία 14 μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, όπου έπρεπε να κατασκευάσουν το δικό τους ρομπότ. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες, και δούλεψαν για έξι μήνες. Από τις έννοιες των Φυσικών Επιστημών κατανόησαν την έννοια της αδράνειας και της ταχύτητας. Ταυτόχρονα ανέπτυξαν τις δεξιότητες της δημιουργικότητας, της επικοινωνίας, της συνεργασίας και της κριτικής σκέψης. Η μέτρηση της εξέλιξης των δεξιοτήτων έγινε με δημιουργία κατάλληλης ρουμπρίκας, όπου φάνηκε ότι όλες οι ομάδες εξελίχθηκαν, σε διαφορετικό βαθμό η καθεμία. Οι έννοιες των Φ.Ε. εξετάστηκαν με ανάλυση συνεντεύξεων των μαθητών για σωστή χρήση στο λόγο τους.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 5. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ STEM ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Falloon, G. Hatzigianni, M. Bower, M. Forbes, A. Stevenson, M. (2020). Understanding K-12 STEM Education: a Framework for Developing STEM Literacy, Journal of Science Education and Technology, 29, 369-385, https://doi.org/10.1007/s10956-020-09823-x
Holmlund, T. Lesseig, K. Slavit, D. (2018). Making sense of “STEM education” in K-12 contexts, International Journal of STEM Education, 5, 32, https://doi.org/10.1186/s40594-018-0127-2
Nurlenasari, N. Lidinillah, D.A.M, Nugraha, A. Hamdu, G. (2018). Assessing 21st century skills of fourth-grade student in STEM learning, Journal of Physics: Conference Series, 1318 012058
Theodoropoulou, I. Lavidas, K. Komis, V. (2023). Results and prospects from the utilization of Educational Robotics in Greek Schools, Technology, Knowledge and Learning, 28, 225-240, https://doi.org/10.1007/s10758-021-09555-w
Αντωνίου, Ν. Δημητριάδης, Π. Καμπούρης, Κ. Παπαμιχάλης, Κ. Παπατσίμπα, Λ. (2007), Φυσική Β΄ Γυμνασίου, Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων Διόφαντος, Αθήνα.