Ιδιότητες μορίων και χημικές ουσίες


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 22, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
χημική ουσία, ιδιότητες μορίων, διαφορές ουσιών
Παρασκευή Νταλαούτη
Περίληψη

Οι μαθητές Ε' τάξης Δημοτικού στο τρέχον πρόγραμμα σπουδών διδάσκονται καταστάσεις της ύλης και αλλαγή κατάστασης σε μακροσκοπικό επίπεδο και τα ερμηνεύουν  με ένα στοιχειώδες σωματιδιακό μοντέλο. Στο τέλος των μαθημάτων σε γραπτή δοκιμασία περιγράφουν τις διαστάσεις του σωματιδιακού μοντέλου και τη διάκριση διαφορετικών ουσιών. Αν και αναπαράγουν τις διαστάσεις του  σωματιδιακού μοντέλου,  δεν είναι σε θέση να εκτιμήσουν τι κάνει διαφορετικά τα μόρια των διαφορετικών ουσιών και υποθέτουν ότι τα μόρια έχουν την ίδια ύλη σαν την ουσία που σχηματίζουν και οι διαφορές οφείλονται στον τρόπο σύνδεσης ή στα φυσικά χαρακτηριστικά των μορίων.


Λέξεις κλειδιά: χημική ουσία, ιδιότητες μορίων, διαφορές  ουσιών

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Νταλαούτη, Π. (2008). Διδασκαλία φυσικοχημικών εννοιών στο δημοτικό σχολείο: η περίπτωση των μοριακών μοντέλων. Διδακτορική Διατριβή. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Φυσικά Δημοτικού, (2003). Ερευνώ και Ανακαλύπτω. Βιβλίο μαθητή. Αθήνα: Οργανισμός Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων.
Buck, P. (1990). Jumping to the atoms: The introduction of atoms via nesting systems, in: P.L. Lijnse, P. Licht, W. de Vos and A.-J. Waarlo (Eds.) Relating macroscopic phenomena to microscopic particles, Utrecht : CD- β Press, 212-219.
Griffiths, A. K., & Preston, K. R. (1992). Grade-12 students. misconceptions relating to fundamental characteristics of atom and molecules. Journal of Research in Science Teaching, 29, 611-628.
Johnson, P. M. (2002). Children’s understanding of substances, Part 2. Explaining chemical change. International Journal of Science Education, 24, 1037–1054.
Stavridou, H., & Solomonidou, C. (1998). Conceptual reorganisation and the construction of the chemical reaction concept, International Journal of Science Education, 20, 205–221.