Διδακτικός σχεδιασμός για το φως & πιλοτική εφαρμογή σύμφωνα με τα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών στη Γ’ τάξη του Δημοτικού


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 26, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
διδακτικός σχεδιασμός διάθλαση φωτός νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών μελέτης περιβάλλοντος
Ελευθερία Τσιούρη
Αναστασία Γκουλγκούτη
Χαρίλαος Τσιχουρίδης
Περίληψη

Στην εργασία παρουσιάζεται μια διδακτική πρακτική για τη διδασκαλία του φωτός στη Γ΄ τάξη του Δημοτικού σχολείου, η οποία βασίζεται στις αρχές και στους στόχους των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών της Μελέτης Περιβάλλοντος. Από την πιλοτική εφαρμογή που πραγματοποιήθηκε σε 24 μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης του 1ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων φαίνεται η ανάγκη για την αναθεώρηση των έως σήμερα μεθόδων διδασκαλίας και την εισαγωγή των ΝΠΣ της Μελέτης Περιβάλλοντος σε όλες τις σχολικές μονάδες.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 15. ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΑ ΣΤΙΣ Φ.Ε. ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
ΕΚΦΕ Χανίων. Εκπαιδευτικό υλικό για το φως, Διαθέσιμο στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://ekfechanion.eu/el/yliko-hidden/dimotiko-hidden/item/55-energeia.html
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. (2022). Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα Μελέτη Περιβάλλοντος στις Α,Β,Γ,Δ τάξεις του Δημοτικού σχολείου. Αθήνα. Διαθέσιμο στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://iep.edu.gr/el/nea-ps-provoli
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. (2022). Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα Φυσικά στις Ε και Στ τάξεις του Δημοτικού σχολείου. Αθήνα. Διαθέσιμο στην ηλεκτρονική διεύθυνση file:///C:/Users/geo_s/Downloads/%CE%A6%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AC_%CE%94_%CE%A0%CE%A3_V2.pdf
Καλογιαννάκης, Μ., Γούπος, Θ., Ιμβριώτη, Δ., Ιωακειμίδου, Β., & Ριζάκη, Α. (2021). Οδηγός εκπαιδευτικού Μελέτη Περιβάλλοντος Δημοτικού. Αθήνα: Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Κώτσης, Κ., Αποστολάκης, Ε., Γκικοπούλου, Ο., Μυτζήθρας, Κ., & Πατρινόπουλος, Μ. (2021). Οδηγός εκπαιδευτικού Φυσικά Δημοτικού. Αθήνα: Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Παναγιωτόπουλου, Β., & Φραγκούλης, Ι. (2020). Απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ως προς τη συμβολή των εργαλείων Ψηφιακής Αφήγησης στη δημιουργία διαθεματικών projects. Επιστημονικό Εκπαιδευτικό Περιοδικό Εκπαιδευτικός Κύκλος. 9(3). ISSN: 2241-4576.
ΥΠ.Ε.Π.Θ. / Π.Ι. (2003) Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών και Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Μελέτης Περιβάλλοντος. Αθήνα. Διαθέσιμο στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.pi-schools.gr/programs/depps/
Chauvet, F. (1996). Teaching colour: designing and evaluation of a sequence. European Journal of Teacher Education, 19(2), 121-136.
Feher, E., & Meyer, K. R. (1992). Children's conceptions of color. Journal of Research in Science Teaching, 29(5), 505-520.
Guesne, E. (1985). Light. In R. Driver, E. Guesne & A. Thiberghien (Eds), Children’s ideas in science (10-32). Philadelphia: Open University Press.
Martlew, J., Stephen, C., & Ellis, J. (2011). Play in the primary school classroom? The experience of teachers supporting children’s learning through a new pedagogy. Early Years. 31(1), 71-83.
Ramadas, J., & Driver, R. (1989). Aspects of secondary students’ ideas about light. Centre for Studies in Science and Mathematics Education, University of Leeds, Leeds.
Ravanis, K., Papamichael, Y., & Koulaidis, V. (2002). Social marking and conceptual change: the conception of light for ten-year old children. Journal Science Education 3(1), 15–18.