Αξιολόγηση των μαθητών στο Λύκειο στη Φυσική με εργαστηριακή αναφορά. Μία περίπτωση εφαρμογής


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 26, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Εργαστήριο Φυσικής Εργαστηριακή αναφορά Έξυπνη Κινητή Συσκευή
Σεραφείμ Τσούκος
Παναγιώτης Λάζος
Αλέξανδρος Κατέρης
Παύλος Τζαμαλής
Αθανάσιος Βελέντζας
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μια περίπτωση εφαρμογής της αξιολόγησης των μαθητών με εργαστηριακή αναφορά, όπως προβλέπεται από το νέο Πρόγραμμα Φυσικής Λυκείου. Οι εργαστηριακές αναφορές πραγματοποιήθηκαν από μαθητές της Β΄ Λυκείου στο μάθημα της Φυσικής Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών κατά το πρώτο τετράμηνο του σχολικού έτους 2022-2023.  Στην εφαρμογή συμμετείχαν 40 μαθητές ενός Προτύπου Λυκείου των Αθηνών και το θέμα της ήταν η διερεύνηση της απώλειας ενέργειας μεταξύ διαδοχικών αναπηδήσεων μιας  μπάλας του μπάσκετ. Οι μαθητές για να μετρήσουν τα χρονικά διαστήματα μεταξύ των διαδοχικών κρούσεων της μπάλας με το δάπεδο χρησιμοποίησαν την ελεύθερη εφαρμογή phyphox  την οποία είχαν προεγκατεστημένη σε μία έξυπνη κινητή συσκευή (ΕΚΣ).

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 13. ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Χαλκιά, Κ. (2012). Διδάσκοντας φυσικές επιστήμες. Θεωρητικά ζητήματα, προβληματισμοί. Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκης.
Kateris, A., Lazos, P., Tsoukos, S., Tzamalis, P. & Velentzas, A. (2020). Possible Technical Problems Encountered by the Teachers in the Incorporation of Mobile Phone Sensors in the Physics Lab. European Journal of Physics Education, 11(2), 5-23.
Staer, H., Goodrum, D., & Hackling, M. (1998). High School Laboratory Work in Western Australia: Openness to Inquiry. Research in science education, 28(2), 219-228. Doi: 10.1007/BF02462906.
Tsoukos, S., Lazos, P., Tzamalis, P., Kateris, A., & Velentzas, A. (2021). How Effectively Can Students’ Personal Smartphones be Used as Tools in Physics Labs? International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM). 15(14), 55-71. Doi: 10.3991/ijim.v15i14.22375.
Tzamalis, P., Kateris, A., Lazos, P., Tsoukos, S., & Velentzas, A. (2021). An educational proposal for students’ experimentation in a distance learning environment. Physics Education, 56(6), 065010. Doi: 10.1088/1361-6552/ac1c49.