Διδακτική αξιοποίηση ιστορικών επιστημονικών οργάνων: Η περίπτωση του μηχανικού πλανητάριου του Μαράσλειου διδασκαλείου


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 25, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Ιστορικά επιστημονικά όργανα πλανητάριο άτυπες μορφές εκπαίδευσης
Ελένη Αυγέρη
Μαρία Άννα Λαζαρή
Σταματία Ρεπούση
Παναγιώτης Λάζος
Κωνσταντίνα Στεφανίδου
Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Περίληψη

Στο Μαράσλειο Διδασκαλείο φυλάσσεται μία αρκετά πλούσια συλλογή ιστορικών επιστημονικών οργάνων για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών. Η παρούσα εργασία προτείνει μία εκπαιδευτική δραστηριότητα με τη μορφή εργαστηρίου για την αξιοποίηση του μηχανικού πλανητάριου της συλλογής στην άτυπη εκπαίδευση, με σκοπό την ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων στην ανάδειξη της ιστορικής αξίας τέτοιων οργάνων και την καλλιέργεια του επιστημονικού γραμματισμού.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 9. ΜΗ ΤΥΠΙΚΗ ΚΑΙ ΑΤΥΠΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Buick, T. (2020). Orreries, clocks, and London society: The evolution of astronomical instruments and their makers. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-61777-6
Lazos P., Stefanidou C. & Skordoulis C. (2022). The Collection of Scientific Instruments from the Maraslean Teaching Center and Experimental Science Education: Then and Now. In E.Cavicchi & P.Heering (Eds.), Historical Scientific Instruments in Contemporary Education (pp 105-121). BRILL. https://doi.org/10.1163/9789004499676_008
Ταμπάκης Κ. (2009). Η εκπαίδευση των δασκάλων και διδασκαλισσών στις φυσικές επιστήμες (1831-1950). Διδακτορική διατριβή, Ε.Κ.Π.Α. https://doi.org/10.12681/eadd/24330