Έρευνα για τη διδασκαλία σχετικά με τα φυτά στα παιδαγωγικά τμήματα νηπιαγωγών των ελληνικών πανεπιστήμιων


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 24, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Τυφλότητα απέναντι στα φυτά, βοτανικός γραμματισμός, προσχολική εκπαίδευση
Μαρία Γαλάνη
Ελένη Σιόντη
Αικατερίνη Μοδρουβάνου
Αλέξανδρος Αμπράζης
Περίληψη

Τα φυτά αποτελούν βασικό πυλώνα στη λειτουργία του οικοσυστήματος, όμως οι άνθρωποι συχνά τα παραβλέπουν και τα υποτιμούν. Με βάση τις αιτίες του φαινόμενου «Τυφλότητα απέναντι στα φυτά» επιχειρήθηκε μελέτη των οδηγών σπουδών όλων των Τμημάτων Νηπιαγωγών των ελληνικών πανεπιστημίων. Συγκεκριμένα, ερευνήθηκαν ποσοτικά και ποιοτικά όλα τα μαθήματα με σκοπό να προσδιοριστεί αν εντός αυτών υπάρχουν ξεκάθαρες αναφορές στα φυτά. Επίσης, αναζητήθηκαν τα μαθήματα, που θα μπορούσαν να εντάξουν στο περιεχόμενό τους, τους φυτικούς οργανισμούς. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, καταγράφεται περιορισμένο περιεχόμενο σχετικά με τα φυτά στους οδηγούς σπουδών των Τμημάτων Νηπιαγωγών της χώρας παρά την πληθώρα μαθημάτων που θα μπορούσαν να τα εντάξουν.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 10. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Λήψεις
Αναφορές
Amprazis, A., & Papadopoulou, P. (2018). Primary school curriculum contributing to plant blindness: Assessment through the biodiversity perspective. Advances in Ecological and Environmental Research, 3(11), 238-256.
Amprazis, A., & Papadopoulou, P. (2020). Plant blindness: a faddish research interest or a substantive impediment to achieve sustainable development goals? Environmental Education Research, 26(8), 1065-1087.
Marcos-Walias, J., Bobo-Pinilla, J., Iglesias, J. D., & Tapia, R. R. (2023). Plant awareness disparity among students of different educational levels in Spain. European Journal of Science and Mathematics Education, 11(2), 234-248.
Thomas, H., Ougham, H., & Sanders, D. (2022). Plant blindness and sustainability. International Journal of Sustainability in Higher Education, 23(1), 41-57.