Εφαρμογή προσαρμοστικής παιχνιδοποίησης στις Φυσικές Επιστήμες: Η επίδραση στα κίνητρα των μαθητών/τριών


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 26, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Προσαρμοστική παιχνιδοποίηση διδασκαλία Φυσικών Επιστημών κίνητρα μαθητών/τριών
Αλκίνοος Ιωάννης Ζουρμπάκης
Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Σταμάτης Παπαδάκης
Περίληψη

Τα τελευταία χρόνια η παιχνιδοποίηση έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον των ερευνητών και εκπαιδευτικών, ιδίως στην εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες (Φ.Ε), όπου οι μαθητές/τριες συχνά εκδηλώνουν αρνητικά συναισθήματα. Ωστόσο, η αποτελεσματικότητα της παιχνιδοποίησης εμφανίζει μικτά αποτελέσματα, οδηγώντας τους ερευνητές να διερευνήσουν την προσαρμοστική παιχνιδοποίηση ως εναλλακτική προσέγγιση. Στην παρούσα μελέτη, κατασκευάσαμε ένα προσαρμοστικό περιβάλλον παιχνιδοποίησης το οποίο δοκιμάσαμε σε έξι τάξεις μαθητών/τριών της Γ' δημοτικού. Τα ευρήματα της μελέτης μας παρουσιάζουν ενθαρρυντικά αποτελέσματα όσον αφορά την αύξηση των κινήτρων και την εμπλοκή των μαθητών/τριών στις Φ.Ε. Η έρευνα αυτή συνεισφέρει πολύτιμες γνώσεις στο σχετικά νέο πεδίο της προσαρμοστικής παιχνιδοποίησης στην εκπαίδευση στις Φ.Ε.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 4. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Codish, D., & Ravid, G. (2014). Academic course gamification: The art of perceived playfulness. Interdisciplinary Journal of E-Learning and Learning Objects, 10(1), 131-151.
Fortus, D., & Vedder‐Weiss, D. (2014). Measuring students' continuing motivation for science learning. Journal of Research in Science Teaching, 51(4), 497-522.
Hallifax, S., Serna, A., Marty, J. C., Lavoué, G., & Lavoué, E. (2019). Factors to consider for tailored gamification. In Proceedings of the annual symposium on computer-human interaction in play (pp. 559-572).
Halim, M. S. A. A., Hashim, H., & Yunus, M. M. (2020). Pupils' Motivation and Perceptions on ESL Lessons through Online Quiz-Games. Journal of Education and E-Learning Research, 7(3), 229-234.
Monterrat, B., Lavoué, É., & George, S. (2017). Adaptation of gaming features for motivating learners. Simulation & Gaming, 48(5), 625-656.
Papadakis, S., Zourmpakis, A. I., & Kalogiannakis, M. (2022). Analyzing the Impact of a Gamification Approach on Primary Students’ Motivation and Learning in Science Education. In International Conference on Interactive Collaborative Learning (pp. 701-711). Cham: Springer International Publishing.
Wara, E., Aloka, P. J., & Odongo, B. C. (2018). Relationship between emotional engagement and academic achievement among Kenyan secondary school students. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 7(1), 107.
Zourmpakis, I.-A., Kalogiannakis, M., & Papadakis, St. (2023). A Review of the Literature for Designing and Developing a Framework for Adaptive Gamification in Physics Education. In M.-F. Taşar and P.-R.-L. Heron (Eds), The International Handbook of Physics Education Research: Teaching Physics. (pp. 5.1 - 5.26), Melville, New York: AIP Publishing,