Οι αντιλήψεις πρωτοετών φοιτητών Φυσικής για την ποιότητα των πειραματικών μετρήσεων


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 22, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Αντιλήψεις, μετρήσεις, φυσική
Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος
Γεώργιος Στύλος
Δημήτρης Πανάγου
Κωνσταντίνος Κώτσης
Περίληψη

Η παρούσα εργασία διερευνά τις αντιλήψεις 70 πρωτοετών φοιτητών/τριών του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σχετικά με την αξιοπιστία των πειραματικών δεδομένων και ειδικότερα για την ανάγκη λήψης επαναληπτικών μετρήσεων καθώς και τις επιπτώσεις του εύρους της μέτρησης που σχετίζεται με τα δεδομένα. Το ερευνητικό εργαλείο αποτελείται από 6 σενάρια εργασίας (ανοικτού τύπου ερωτήσεις). Οι απαντήσεις τους κατηγοριοποιήθηκαν σε δύο ομάδες: Το «πρότυπο σημείου» (Point paradigm) και το πρότυπο ομάδων σημείων (set paradigm). Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν πως οι ακολουθούμενες διαδικασίες και οι αιτιολογήσεις των φοιτητών/τριών σχετικά με τις πειραματικές μετρήσεις  και τη σύγκριση συνολικά των δεδομένων χαρακτηρίζονται, κυρίως, από την αντίληψη του «πρότυπου σημείου»

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 13. ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Allie, S. and Buffler, A. 1998. A course in tools and procedures for Physics 1. American Journal of Physics, 66(7), 613–624. https://doi.org/10.1119/1.18915
Allie, S., Buffler, A., Campbell, B., Lubben, F., Evangelinos, D., Psillos, D., & Valassiades, O. (2003). Teaching measurement in the introductory physics laboratory. The Physics Teacher, 41(7), 394–401. https://doi.org/10.1119/1.1616479
Buffler, A., Allie, S., Lubben, F., & Campbell, B. (2001). The development of first year physics students’ ideas about measurement in terms of point and set paradigms. International Journal of Science Education, 23(11), 1137–1156. https://doi.org/10.1080/09500690110039567
Caussarieu, A., & Tiberghien, A. (2017). When and why are the values of physical quantities expressed with uncertainties? A case study of a physics undergraduate laboratory course. International Journal of Science and Mathematics Education, 15, 997-1015. https://doi.org/10.1007/s10763-016-9734-x.
Eshach, H., & Kukliansky, I. (2018). University Physics and Engineering Students’ Use of Intuitive Rules, Experience, and Experimental Errors and Uncertainties. International Journal of Science and Mathematics Education, 16, 817–834. https://doi.org/10.1007/s10763-017-9817-3
Etkina, E., Murthy, S., & Zou, X. (2006). Using introductory labs to engage students in experimental design. American Journal of Physics, 74(11), 979–986. https://doi.org/10.1119/1.2238885
Evangelinos, D., Psillos, D., Valassiades, O. (2002). An investigation of teaching and learning about measurement data and their treatment in the introductory physics laboratory In D. Psillos and H. Niedderer (eds.) Teaching and Learning in the Science Laboratory (Dordrecht, Boston, MA and London: Kluwer Academic Publishers) 179-190.
Kung, R. L., & Linder, C. J. (2006). University students’ ideas about data processing. Nordic Studies in Science Education, 4, 40–53. https://doi.org/10.5617/nordina.423
Lubben, F., Campbell, B., Buffler, A., & Allie, S. (2001). Point and set reasoning in practical science measurement by entering university freshmen. Science Education, 85(4), 311–327. https://doi.org/10.1002/sce.1012