Ανάπτυξη και εφαρμογή ψηφιακών περιβαλλόντων μη τυπικής μάθησης για την εκπαίδευση μαθητών στις Φυσικές Επιστήμες


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 25, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
άτυπες μορφές εκπαίδευσης
Μαρία Κενδριστάκη
Δημήτρης Σταύρου
Περίληψη

Η αναγνωρισμένη εκπαιδευτική αξία των επισκέψεων σε χώρους μη τυπικής μάθησης (π.χ. Κέντρα Επιστήμης) φέρνει στο προσκήνιο την ανάγκη για ψηφιοποίησή τους, ώστε να υπάρχει ακόμα ευκολότερη πρόσβαση και καλύτερη διασύνδεση με τη σχολική πραγματικότητα. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται η ψηφιοποίηση του Κέντρου Επιστήμης και Τεχνολογίας (ΚΕΤ) “Science in the City” που βρίσκεται στην Παλιά Πόλη του Ρεθύμνου, καθώς και οι απόψεις των πέντε δημιουργών του φυσικού χώρου, που καταγράφηκαν μέσω συνεντεύξεων, μετά την εφαρμογή αυτού του ψηφιοποιημένου υλικού σε μαθητές. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι δημιουργοί του φυσικού χώρου αναγνωρίζουν τις βασικές αρχές ψηφιοποίησης που χρησιμοποιήθηκαν και τη δυνατότητα σύνδεσης του Ψηφιακού ΚΕΤ με την εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 9. ΜΗ ΤΥΠΙΚΗ ΚΑΙ ΑΤΥΠΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Κενδριστάκη Μ. & Σταύρου Δ. (2023). Ανάπτυξη ψηφιακών περιβαλλόντων μάθησης για την εκπαίδευση μαθητών στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία σε χώρους μη τυπικής μάθησης. Στο Σκορδούλης Κ., Στεφανίδου Κ., Μανδρίκας Α. & Μπόικος Η. (Επιμ.). Πρακτικά 12ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Αθήνα (σσ. 188-196).
Achiam, M. F. (2013). A Content-oriented Model for Science Exhibit Engineering. International Journal of Science Education, Part B: Communication and Public Engagement, 3(3), 214–232.
Avraamidou, L. (2015). Reconceptualizing Elementary Teacher Preparation: A case for informal science education. International Journal of Science Education, 37(1), 108–135.
Eshach, H. (2007). Bridging in-school and out-of-school learning: Formal, non-formal, and informal education. Journal of Science Education and Technology, 16(2), 171–190.
Katz, J.E., Halpern, D. (2015). Can Virtual Museums Motivate Students? Toward a Constructivist Learning Approach. Journal of Science Education and Technology, 24, 776–788.
Mayring P., (2015). Qualitative Content Analysis: Theoretical Background and Procedures. Ιn A. Bikner-Ahsbahs, C. Knipping, & N. Presmeg (Εds.), Approaches to Qualitative Research in Mathematics Education (pp. 365-380), Springer.
Schwan, S., & Riempp, R. (2004). The cognitive benefits of interactive videos: learning to tie nautical knots. Learning and Instruction, 14(3), 293–305.
Storksdieck, M. (2006). Field trips in environmental education. Berlin, Germany: Berliner Wissenschafts-Verlag.