Το νέο πρόγραμμα σπουδών της Μελέτης Περιβάλλοντος και δεξιότητες δια βίου μάθησης σε τέσσερα ευρωπαϊκά πλαίσια αναφοράς


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Sep 22, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Πρόγραμμα Σπουδών Μελέτης Περιβάλλοντος δεξιότητες δια βίου μάθησης ευρωπαϊκά πλαίσια αναφοράς
Παναγιώτης Πήλιουρας
Βασιλική Ιωακειμίδου
https://orcid.org/0000-0003-2262-9806
Μαίρη Πασπαλιάρη
Σοφία Καραγιάννη
Μιχαήλ Καλογιαννάκης
https://orcid.org/0000-0002-9124-2245
Περίληψη

Βασικός στόχος του άρθρου είναι η διερεύνηση του βαθμού σύγκλισης του νέου Προγράμματος Σπουδών (ΠΣ) του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος (ΜΠ) με δεξιότητες δια βίου μάθησης όπως αποτυπώνονται σε τέσσερα ευρωπαϊκά πλαίσια αναφοράς, το DigComp, το EntreComp, το LifeComp και το GreenComp. Εντοπίζονται βασικά σημεία των πλαισίων με εστίαση στις δεξιότητες που προωθούν, παρουσιάζεται συνοπτικά το Πρόγραμμα Σπουδών και ακολουθεί θεματική ανάλυση με Θεματικά Πεδία, Θεματικές Ενότητες και προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα όπου εντοπίστηκαν ανά τάξη ικανότητες/δεξιότητες που καλλιεργούνται. Το νέο ΠΣ της ΜΠ φαίνεται πως ανταποκρίνεται στη σύγχρονη τάση καλλιέργειας δεξιοτήτων όπως προσδιορίζονται στα πλαίσια αναφοράς που εκφράζουν ευρωπαϊκές εκπαιδευτικές πολιτικές.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 15. ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΑ ΣΤΙΣ Φ.Ε. ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bacigalupo, M., Kampylis, P., Punie, Y., Van de Brande, G. (2016). EntreComp: The Entrepreneurship Competence Framework. Luxemburg: Publications Office of the European Union.
Robson, C., & McCartan, K. (2016). Real World Research (Fourth Edition). Wiley. ISBN 978-1-118-74523-6 (pbk), ISBN: 9781119144854 (ebk)
Sala, A., Punie, Y., Garkov, V., & Cabrera Giraldez, M. (2020). LifeComp: The European Framework for Personal, Social and Learning to Learn Key Competence. Luxemburg: Publications Office of the European Union.
Vuokari, R., Kluzer, S., & Punie, Y. (2022). DigComp 2.2: The Digital Competence Framework for Citizens. Luxemburg: Publications Office of the European Union.
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (χ.η.). Προγράμματα Σπουδών. http://iep.edu.gr/el/nea-programmata-spoudon-arxiki-selida
Ιωακειμίδου, Β., Γούπος, Θ., Ιμβριώτη, Δ., Ριζάκη, Α., & Καλογιαννάκης, Μ. (2021). Σχεδιασμός και ανάπτυξη εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με στόχο την υποστήριξη του νέου ΠΣ της ΜΠ. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), Πρακτικά 11ου Συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: Εμπειρίες, Προκλήσεις, Προοπτικές, 26-28 Νοεμβρίου, 2021, 11(6Α), σσ. 99-112.
Καλογιαννάκης, Μ., Γούπος, Θ., Ιμβριώτη, Δ., Ιωακειμίδου, Β., & Ριζάκη, Α. (2021). Οδηγός Εκπαιδευτικού. Στο πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS 5035542, ΦΕΚ 3023/8-5-2023.
Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (2018). Σύσταση του Συμβουλίου της 22ας Μαΐου 2018 σχετικά με τις βασικές ικανότητες της δια βίου μάθησης. Ανακτήθηκε στις 8 Ιουνίου, 2023 από https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32018H0604(01)