Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση πειραματικών δραστηριοτήτων για τη διάδοση της θερμότητας με αγωγή στα μέταλλα στο Δημοτικό σχολείο
Δημοσιευμένα:
Σεπ 27, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Δημοτικό σχολείο Διάδοση θερμότητας με αγωγή Μονοπάτια μάθησης
Περίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η αξιολόγηση πειραματικών δραστηριοτήτων για τη διάδοση της θερμότητας με αγωγή στα μέταλλα για μαθητές Ε’ τάξης. Απώτερος στόχος ήταν η καταγραφή των μονοπατιών μάθησης των μαθητών σε αυτή τη θεματική περιοχή. Οι δραστηριότητες εφαρμόστηκαν με τη μέθοδο του διδακτικού πειράματος σε 12 μαθητές. Για την ανάλυση των δεδομένων αξιοποιήθηκαν ποιοτικές μέθοδοι ανάλυσης περιεχομένου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το σύνολο των μαθητών μετακινήθηκε από την αρχική άποψη ότι η θερμότητα έχει υλική υπόσταση, και έτεινε να δίνει εξηγήσεις πιο κοντά προς την επιστημονικά αποδεκτή άποψη.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Erickson, G., & Tiberghien, A. (1985). Heat and temperature. In R. Driver, E. Guesne & A. Tiberghien (Eds.), Children's ideas in science (pp. 52-83). Open University Press.
Erickson, F. (2012). Qualitative Research Methods for Science Education. In B. J. Fraser, K. G. Tobin, C. McRobbie (Eds.), Second International Handbook of Science Education (pp. 1451-1469). Springer. https://doi.org/10.1007/978-1-4020-9041-7
Haglund, J. Jeppson, F., Schönborn, K. (2016). Taking on the Heat-a Narrative Account of How Infrared Cameras Invite Instant Inquiry. Research in Science Education, 46, 685-713. https://doi.org/10.1007/s11165-015-9476-8
Kesidou, S., & Duit, R. (1993). Students' conceptions of the second law of thermodynamics: An interpretive study. Journal of Research in Science Teaching, 30(1), 85-106. https://doi.org/10.1002/tea.3660300107
Komorek, M., & Duit, R. (2004). The teaching experiment as a powerful method to develop and evaluate teaching and learning sequences in the domain of non‐linear systems. International Journal of Science Education, 26(5), 619-633. https://doi.org/10.1080/09500690310001614717